مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: گردشگری زراعت محصولی جدید برای رونق صنعت گردشگری در مازندران است.
کد خبر: ۵۷۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 26 February 2018

به گزارش تابناک : دلاور بزرگ نیا اظهار کرد: گردشگری در کل کشور تا به امروز با نگاه به صنعتی شدن و ارائه محصولات متنوع و فاصله گرفتن از خام فروشی  دیده نشده است.

وی افزود: اما اخیرا بحث  ورود به صنعت گردشگری و ارائه محصولات قابل عرضه در حوزه گردشگری با توجه به ظرفیت های کشور مطرح شده است.

بزرگ نیا خاطرنشان کرد: مازندران ظرفیت های بسیاری برای  راه یابی به صنعت گردشگری دارد، ظرفیت هایی که تا به امروز تنها به شیوه سنتی از آن استفاده می شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: دریا و گردشگری دریایی از ارکان صنعت گردشگری محسوب می شود ولی متاسفانه در مازندران تا چند سال گذشته تنها گردشگری در ساحل مورد توجه بود.

وی افزود: اما اکنون با تحول در ساختار گردشگری کشور با محور ساماندهی سواحل، پس کرانه‌ها نیز برای خدمات گردشگری مورد توجه ویژه قرارگرفته است.

بزرگ نیا افزود: اکنون مازندران به صورت تخصصی وارد حوزه گردشگری دریا شده و در حال ساخت اسکله های تفریحی و توریستی و ایحاد بسته های کامل خدمات گردشگری دریایی از هتل کنار ساحل گرفته تا اسکله تفریحی و حوضچه های آرامش است.

وی گفت: در حال رایزنی هستیم تا شناورهای تفریحی و کروز در اسکله های ساحلی استقرار یافته و خدمات مسافرتی به گردشگران ارائه دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: اتفاقات خوبی برای گردشگری مازندران در حال رخ دادن است  و یکی از مهم ترین آن ها ایجاد گردشگری زراعت با محوریت آب بندان ها در استان خواهد بود.

وی افزود: طرح گردشگری زراعت با محوریت آب بندان ها از پروژه هایی است که جهاد دانشگاهی آن را مطرح کرده و مشاور طرح در کارگروه گردشگری توضیحات مفصلی در مورد استفاده از فضای سطح، پیرامون و زمین های حاصلخیز آب بندان ها در حوزه گردشگری ارائه داده است.

بزرگ نیا افزود: این طرح اگر عملیاتی شود می تواند محصول جدیدی از گردشگری را برای رونق گردشگری مازندران عرضه کند.

وی خاطرنشان کرد: البته گردشگری زراعت تنها در آب بندان ها در نظر گرفته نمی شود بلکه  می توان بسیاری از محصولات را در کنار آن دید بعنوان نمونه در فصل برداشت سیب در باغات ییلاقی مازندران می توان با برگزاری تورهایی تجربه چیدن محصولات را به گردشگران چشاند.

بزرگ نیا با اشاره به این که در عصر جدید گردشگری باید به فکر ایجاد محصولات جدید بود خاطرنشان کرد: جنگل‌های هیرکانی یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت های مازندران برای جذب گردشگر است و حتی می توان آن را به عنوان یک محصول به گردشگران عرضه کرد.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار