کد خبر: ۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲ 24 February 2015
فرمانده انتظامی نوشهر از جمع‌آوری بیش از 700 قلیان از قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای سطح شهرستان خبر داد.
شمس‌الدین کرمانی امروز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه در اجرای طرح استانی جمع‌آوری قلیان‌ها از کافه سنتی‌ها و قلیان‌سراها، این طرح در شهرستان نوشهر نیز از چند روز قبل اجرایی شد گفت: با توجه به آثار مخرب قلیان در آلودگی جوانان و نیز با توجه به ممنوعیت قلیان در اماکن عمومی از سوی اداره بهداشت، اجرای این طرح به صورت گسترده در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح به همه قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراها و کافه سنتی‌ها ابلاغ شد و تعداد زیادی از قلیان‌ها جمع‌آوری شد، در صورتی که هر کدام از این واحدها برای بار دوم دچار تخلف شوند با دستور و حکم دستگاه قضایی و هماهنگی‌های به‌عمل آمده با دادستان، دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

فرمانده انتظامی نوشهر خاطرنشان کرد: واحد صنفی افراد متخلف نیز از طریق پلیس امنیت عمومی پلمپ خواهد شد.

وی بر توجه ویژه خانواده‌ها بر فرزندان‌شان تاکید کرد و گفت: خانواده‌ها باید نظارت کافی را بر فرزندان خود داشته باشند و از ورود آنها به قلیان‌سراها خودداری کنند، زیرا جوانان با مصرف قلیان تا حد زیادی به مواد مخدر کشیده می‌شوند زیرا بسیاری از جوانان معتاد در ابتدا از قلیان و سیگار به مواد مخدر آلوده شدند.

فرمانده انتظامی نوشهر بیان کرد: نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند در این امر موفق باشد و حمایت و همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد که در جهت هدایت جوانان به سمت تفریحات سالم و سالن‌های ورزشی و نیز مواهب طبیعی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ورزش مفرح کوه‌نوردی و پناه بردن به دامن طبیعت بهترین راه حل جهت عدم گرایش به قلیان و سایر مواد مخدر است تصریح کرد: با ورزش به جنگ اعتیاد باید رفت و سعی کنیم جوانان را تشویق کنیم که به ورزش و پر کردن اوقات‌شان در سالن‌های ورزشی روی بیاورند.

فرمانده انتظامی نوشهر گفت: باید فرهنگ ورزش در جامعه نهادینه شود تا معضلات استفاده از انواع مواد مخدر از بین برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار