علیزاده اندیشه امام صادق (ع) را اندیشه استکبارستیزی دانست و گفت: مکتب انقلاب هم همان مکتب امام صادق (ع) است و در مقابل استکبار و دشمن هم به هیچ وجه کوتاه نیامد و سرانجام مستکبران به زانو در می‌آیند.
کد خبر: ۷۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 12 August 2015

به گزارش تابناک نقل از خبرگزاری فارس  از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در مراسم عزاداری شهادت امام صادق (ع) در نمازخانه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار کرد: مراسم عزاداری شهادت امام صادق (ع) فرصت خوبی برای واکاوی عمیق در زندگانی سراسر با برکت امام و شناخت بیشتر و دقیق‌تر این امام همام است.

وی با بیان اینکه در زمان حضرت امام صادق (ع) جنگ نرم رخ داده بود، افزود: ایشان با نهضت فرهنگی و علمی به جنگ نرم با حکومت‌های جور و ستم زمان پرداخت که تأسیس حوزه‌ها و مدارس علمیه از ابتکارات به‌جا و ویژه ایشان بود که بیش از 4 هزار شاگردان تربیت شده در این نهضت در تمام تاریخ حرف‌هایی برای گفتن دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در دنیای امروز هرچه که کشف می‌شود، نظریه‌هایی که داده می‌شود، به طرقی به احادیث آن امام یا حتی به اندوخته‌های شاگردان ایشان بر می‌گردد، بیان داشت: نهضت فرهنگی و علمی امام صادق (ع) که آن زمان ایجاد شده بود، همچنان ادامه دارد.

این مسئول با بیان اینکه در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری تاکید جدی در رابطه با نهضت علمی دارند، افزود: دومین فعالیت موثر امام صادق (ع) اعزام نمایندگان برای تبیین مساله امامت و ولایت بود.

علیزاده با اشاره به اینکه تأکید امام صادق (ع) بر فهم دقیق مردم درباره ولایت و امامت بود، ادامه داد: اگر ولایت و امامت جا بیافتد بقیه مظاهر دینی جا خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه مکتب امام بزرگوار هم همان مکتب امام صادق (ع) بود و مقام معظم رهبری ادامه‌دهنده راه ایشان هستند، تصریح کرد: امام (ره) اولین کارش مطرح‌سازی فقه سیاسی و ولایت‌فقیه بود و بر این جمله پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد، تأکید داشتند.مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اگر امروز آسیب جدی به مملکت نرسید به‌خاطر اعتماد مردم به ولایت‌فقیه بود، اضافه کرد: حرکت دیگر امام صادق (ع) دعوت صامتانه بود و به شاگردانش می‌فرمود خود خوب باشید مردم نیز جذب می‌شوند.این مسئول اظهار داشت: حرکت فرهنگی امام صادق (ع) در عین حال که سیاسی بود در مقابل ظلم و جور مدبرانه کوتاه نیامد.
علیزاده اندیشه امام صادق (ع) را اندیشه استکبارستیزی دانست و گفت: مکتب انقلاب هم همان مکتب امام صادق (ع) است و در مقابل استکبار و دشمن هم به هیچ وجه کوتاه نیامد و سرانجام مستکبران به زانو در می‌آیند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار