مدیرکل زندان‌های مازندران گفت: سال گذشته با پیگیری‌های کارکنان زندان پرونده بیش از 50 درصد از زندانیان محکوم به قصاص نفس به گذشت و بخشش ختم شد.
کد خبر: ۷۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 17 August 2015
به گزارش تابناک نقل از  خبرگزاری فارس از شهرستان ساریبروایت  از روابط عمومی  اداره‌کل زندان‌های مازندران، علی‌اکبر غفاریان در جلسه فصلی روسای ستادی و زندان‌های تابعه که در اداره زندان قائم‌شهر برگزار شد با اشاره به اولویت ده‌گانه سازمان زندان‌ها و کاهش جمعیت کیفری، اظهار کرد: با تعامل سازنده قضات و پیگیری‌های مکرر از سوی مددکاری و اجرای احکام زندان روند بررسی پرونده‌های زندانیان تسریع شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مسئولان برقراری ارتباط خوب با زیردستان است، افزود: روسا باید با نیروهای تحت امر به نحو شایسته برخورد کنند و حفظ نیرو و پاک نگه داشتن محیط اداری از وظایف ذاتی مدیران است.
مدیرکل زندان‌های مازندران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و رئیس قوه‌قضائیه درباره کاهش آمار زندانیان، بیان کرد: واحد مددکاری و اجرای احکام و تعامل بیشتر با مرجع قضایی یکی از راه‌های کاهش جمعیت کیفری است.
این مسئول تصریح کرد: به‌منظور تسریع در بررسی وضعیت زندانیان مدیران مرتبط آمار کلی ورودی‌ها، تعداد بازداشت موقت، تعداد کفالت که با وثیقه آزاد شده‌اند را تهیه و به مراجع قضایی ارسال کنند تا قضات در جریان روند رسیدگی پرونده‌ها قرار بگیرند.
غفاریان با تاکید براینکه بدون تردید تعدادی از زندانیان در مرحله نخست رسیدگی می‌توانند وارد زندان‌ها نشوند، ادامه داد: این روند می‌تواند بخش مهمی از آمار ورودی زندان‌ها را کاهش دهد.
وی ضمن قدردانی از زحمات پرسنل زندان‌های مازندران، خاطرنشان کرد: سال گذشته 57 نفر از زندانیان قصاص که حکم آنها برای اجرا به زندان‌ها ابلاغ شده بود، پرونده حدود 27 نفر از این افراد منجر به گذشت شکات انجام شد و از حکم اعدام نجات یافتند که این آمار بسیار خوب و در عین حال خوشحال‌کننده است.
مدیرکل زندان‌های مازندران در پایان درباره رسیدگی به وضعیت مددجویان دارای بیماری صعب‌العلاج، گفت: با مراکز پزشکی قانونی درباره بیماران صعب‌العلاج بیشتر تعامل برقرار شود تا پرونده این دسته از مددجویان سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار