کد خبر: ۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۱ 25 February 2015
 استاندار مازندران با تاکید بر مدیریت صحیح مسئولان امر برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان در فصل زراعی پیش روی، گفت: متاسفانه بارش نزولات جوی در دو فصل زراعی گذشته، ۶۰ درصد کاهش داشته است.
به گزارش تسنیم ربیع فلاح جلودار در سیزدهمین جلسه شورای اداری مازندران با اشاره به اینکه تلاش‌های گسترده ای در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید دنبال شود، اظهار داشت: اکنون مازندران دارای شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی مطلوبی نسبت به سایر نقاط کشور است.

وی افزود: در دو سال گذشته میزان بارندگی در مازندران نسبت به سال 91 با کاهش 60 درصدی نزولات آسمانی مواجه بوده که دستگاه‌های مسئول و مدیریت بحران استان باید تلاش مضاعفی برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان برای فصل زراعی پیش رو داشته باشند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مسئولان مشکل کم بارشی را در استان جدی بگیرند، تصریح کرد: با مدیریت صحیح باید تلاش شود تا نسبت به مقابله با خشکسالی اقدام شود.

فلاح با بیان اینکه رسانه‌های استان باید نسبت به آگاهی رسانی مردم جهت کاشت محصولات برنج خود در زودتر از موعد مقرر اقدام کنند، افزود: جلسه ستاد بحران کمبود آب مازندران طی روزهای آینده در استان برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی ورزشی مازندران و کشور در بخش کارگری، پنج‌شنبه این هفته محقق می‌شود، تصریح کرد: 2 هزار ورزشکار در همه شهرستان‌های مازندران با هم رقابت می‌کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و استعدادهایی در استان‌ها برای تقویت اقتصاد مقاومتی وجود دارد، افزود: باید زمینه‌سازی جهت شکوفایی استعدادهای جوانان استان از طریق این فرهنگ محقق شود.

فلاح با بیان اینکه تخصیص‌های بودجه 93 تاکنون مطلوب بوده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید تلاش تا نسبت به جذب این مهم اقدام کنند.

استاندار مازندران با اشاره به سفر اخیر خود و هیئت اقتصادی مازندران به آستراخان روسیه، افزود: در این سفر تعاملات سازنده ای بین مسئولان دو کشور برای توسعه مراودات همکاری و اقتصادی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عزت و توانمندی بخش خصوصی مازندران در سفر آستراخان نشان داده شد، گفت: باید دستگاه‌هایی اجرایی استان با رفع تنگناهای بخش خصوصی، زمینه سرمایه‌گذاری را در مازندران تقویت کنند.

فلاح با تاکید بر تسریع در ساخت سرای تجاری مازندران در آستراخان، افزود: تجار ایرانی مقیم آستراخان نیز از این اقدام برای پیشرفت‌های اقتصادی استان استقبال کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار