شعار تبلیغاتی یا واقعیت؟
در حالیکه مازندران هم اکنون دارای سه فرودگاه در شهرستان های میاندرود ، نوشهر و رامسر است و کارشناسان ضرورتی برای ایجاد فرودگاهی دیگر در استان نمی بینند این روزها زمزمه ضرورت ایجاد فرودگاه...
کد خبر: ۱۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷ 05 March 2015
در حالیکه مازندران هم اکنون دارای سه فرودگاه در شهرستان های میاندرود ، نوشهر و رامسر است و کارشناسان ضرورتی برای ایجاد فرودگاهی دیگر در استان نمی بینند این روزها زمزمه ضرورت ایجاد فرودگاه از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیگر شهرستان های مازندران به گوش می رسد .
به گزارش تابناک مازندران بدون شک ایجاد فرودگاه در هر استان و منطقه ای می تواند عامل موثر در رشد و ارتقا منطقه مخصوصاً مبادلات اقتصادی گردد. فرودگاهها در برهه فعلی جزء باارزش ترین زیر ساخت های جوامع پیشرفته محسوب می شوند و تا آنجا که برخی کارشناسان فرودگاه ها را لوکوموتیو اقتصادی هر کشور توصیف می کنند و وجود آنرا عامل رشد اقتصادی و توسعه پایدار منطقه می دانند .
اما با همه این اوصاف ؛ علیرغم وجود سه فرودگاه در استان مازندران آنطور که باید و شاید از پتانسیل و ظرفیت این فرودگاهها استفاده نشده است .این در حالیست که با شرایط اقلیمی و خاص مازندران در حوزه محصولات کشاورزی و اماکن گردشگری و تفریحی با برنامه ریزی شایسته می شد از این ظرفیت استفاده بهتری کرد. با این توضیح این روزها زمزمه ضرورت ایجاد فرودگاه از سوی برخی نمایندگان فعلی مجلس در شهرستان های مختلف استان مازندران به گوش می رسد .
در حالیکه پیش از این نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از ضرورت راه اندازی فرودگاه در منطقه احمد کلا در شهرستان بابلسر خبر داده بود نماینده نور و محمود آباد نیز خواستار توجه به فرودگاه موجود در این منطقه شد .
همچنین نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز از راه اندازی فرودگاه در این شهرستان خبر داد و حتی اعلام کرد: این فرودگاه در زمینی به مساحت 400 هکتار در منطقه دشت سر آمل قرار است ساخته و راه اندازی شود .
با این اوضاع باید صبرکرد و دید که نمایندگان مجلس کدامیک از شهرهای مازندران موفق به اجرایی کردن حرف خود می شوند .هر چند به نظر می رسد ضرورتی برای هزینه ده ها میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه در استان مازندران نباشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار