رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌ سوادکوه از اجرای 28 طرح هادی روستایی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 13 October 2015
به گزارش تابناک مازندران غلام‌رضا فقیهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار در شهرستان سوادکوه با اشاره به رسالت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف تامین مسکن محرومان و روستاییان در چار‌چوب برنامه‌های دولت در فروردین سال 58 و با فرمان امام راحل تشکیل شد.
وی به اهداف و رسالت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مطالعه‌ و بررسی‌ در زمینه‌ تشخیص‌ و تعیین‌ نیازمندی‌های‌ مسکن‌ محرومان‌ با همکاری‌ و خودیاری‌ مردم‌ و دستگاه‌های‌ مختلف‌، نظارت‌ بر پرداخت‌ و مصرف‌ وام‌های‌ قرض‌الحسنه ‌مسکن‌ روستایی‌ و ارزان‌قیمت‌ شهری‌ که‌ از محل‌ منابع‌ مالی‌ و سیستم‌ بانکی‌ کشور تامین‌ می‌شود، تهیه‌ طرح‌های‌ هادی‌ و اصلاح‌ معابر در روستا‌ها، ارائه‌ طرح‌های‌ لازم‌ برای‌ بازسازی‌ و نوسازی‌ مناطق‌ مسکونی‌ روستایی‌ آسیب‌دیده‌ در اثر حوادث و اجرای‌ آنها با مشارکت‌ مردم‌ و هماهنگی‌ با سازمان‌ها و ارگان‌های‌ ذیربط بخشی از اهداف بنیاد مسکن است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به وجود 221 آبادی و روستای دارای کد آبادی در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی، خاطرنشان کرد: 163 روستا و آبادی در شهرستان سوادکوه و 58 روستا و آبادی در شهرستان سوادکوه‌شمالی وجود دارند که 150 روستا در سوادکوه و 50 روستا در سوادکوه‌شمالی دارای سکنه هستند.
فقیهی از تایید و ابلاغ 78 طرح هادی روستایی در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی خبر داد و اظهار کرد: 11 طرح هادی روستایی در مرحله تایید قرار دارند.
عضو شورای اداری شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با بیان اینکه 20 طرح هادی روستایی در شهرستان سوادکوه و هشت طرح هادی روستایی در شهرستان سوادکوه‌شمالی در دست تهیه هستند، گفت: روستا‌های بالای 20 خانوار تا پایان برنامه پنجم توسعه دارای طرح هادی روستایی می‌شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار