کد خبر: ۱۱۷۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ 01 July 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 11/04/1403 تقدیم حضور می گردد.

-------------------------------------

تشريح شرايط صدور انواع گواهينامه موتورسيکلت 

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان مازندران شرايط جديد دريافت انواع گواهينامه موتورسيکلت شامل الف- 2 و الف – 1 را تشريح کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ نصرالله بيگلري در تشريح شرايط دريافت گواهينامه موتورسيکلت الف- 2 و الف – 1 گفت: داشتن حداقل شانزده سال سن،  ارائه گواهي سلامت جسمي و رواني از مراجع صلاحيت‌دار پزشکي، ارائه گواهي طي آموزش عملي از آموزشگاه‌ها يا مراکز مجاز آموزش رانندگي و قبولي در آزمون‌هاي نظري آيين‌نامه و مهارت عملي رانندگي با موتورسيکلت متناظر از جنله شرايط دريافت گواهينامه الف – 1 و الف 2 است .

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان مازندران، تصريح کرد: براي دريافت گواهينامه موتورسيکلت الف داشتن حداقل داشتن حداقل سن بيست و يک سال تمام، سپري شدن حداقل 2 سال تمام از تاريخ دريافت گواهينامه رانندگي (الف-2)، ارائه گواهي سلامت جسمي و رواني از مراجع صلاحيت‌دار پزشکي،  ارائه گواهي طي آموزش عملي از آموزشگاه‌ها يا مراکز مجاز آموزش رانندگي و قبول در آزمون‌هاي نظري آيين‌نامه و مهارت عملي رانندگي با موتور سيکلت متناظر الزامي است .

سرهنگ بيگلري با بيان اين که  افراد داراي سن بيست و چهار سال تمام و بالاتر، از شرط سابقه دريافت گواهينامه رانندگي (الف -?) معافند از اتخاذ تدابير براي دريافت گواهينامه موتورسيکلت نوجوانان خبر داد .

وي همچنين خاطرنشان کرد: متقاضيان انواع گواهينامه‌هاي رانندگي نير (به استثناي متقاضيان گواهينامه پايه يکم) که داراي يکي ديگر از انواع پايه‌هاي گواهينامه‌هاي رانندگي مي‌باشند، از شرط شرکت در آزمون نظري آيين‌نامه معافند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان مازندران، افزود:  به منظور تطابق گواهينامه متناسب با هر موتور سيکلت، نوع گواهينامه مورد نياز براساس گواهي تأييد نوع صادره از سازمان ملي استاندارد ايران، در کارت وسيله نقليه توسط راهنمايي و رانندگي درج خواهد شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت‌هاي سازنده موتور سيکلت را به درج گروه موتور سيکلت در سند صادره، براساس گواهي تأييد نوع صادره از سازمان ملي استاندارد ايران، ملزم مي‌نمايد.

وي در خاتمه بيان داشت: به منظور تحقق دولت الکترونيک، تمام فرآيند ثبت‌نام متقاضيان انواع گواهينامه‌هاي رانندگي شامل ثبت درخواست، احراز هويت، بررسي صلاحيت‌ها و شرايط اخذ گواهينامه رانندگي، پرداخت هزينه‌هاي مرتبط با صدور گواهينامه رانندگي در چهارچوب مقررات، معاينات پزشکي، دريافت گواهي آموزشي، سپري کردن آزمون‌هاي نظري و عملي، نظارت بر آموزش و فعاليت مربيان و آموزشگاه‌هاي رانندگي و صدور انواع گواهينامه با ايجاد پرونده الکترونيکي و از طريق سامانه يکپارچه خدمات صدور انواع گواهينامه به صورت برخط توسط راهنمايي و رانندگي انجام خواهد شد.

-------------------------------------

دستگيري سارقان به عنف از کارگاه توليدي 

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد گفت: با تلاش کارآگاهان پليس آگاهي، سارقان به عنف که با خوراندن مواد بيهوش کننده اقدام به سرقت کرده بودند شناسايي و دستگير شدند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محمودحسين زاده" با اعلام اين خبر بيان داشت: در پي وقوع يک فقره سرقت به عنف از متصدي يک کارگاه توليدي اين شهرستان توسط يک زن و مردي که با عنوان کارگر در در آن مشغول کار بودند، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد، تصريح کرد: متهمان با بستن دست وپاي صاحب کارگاه  و خوراندن مواد بيهوش کننده اقدام به سرقت بالغ بر 7 ميليارد ريال از تجهيزات کارگاه و خودروي مالباخته کرده و از محل متواري شدند.

سرهنگ حسين زاده ، افزود: براي رسيدگي به اين پرونده تيم ويژه اي از کارآگاهان پليس آگاهي  براي شناسايي و دستگيري متهمان تشکيل شد.

وي ، خاطرنشان کرد: در جريان رسيدگي به پرونده ماموران پليس آگاهي با انجام کار اطلاعاتي، سارقان را شناسايي و طي يک عمليات غافلگيرانه آنان را در مخفيگاهشان در يکي از استان هاي مرکزي کشور دستگير کردند.

حسن زاده در ادامه با توصيه به اينکه شهروندان گرامي نبايد به افراد غريبه اعتماد کنند، اظهار داشت: متهمان که داراي سابقه سرقت نيز بودند در تحقيقات تکميلي به 2 فقره سرقت به عنف ديگر نيز اعتراف کردند.

فرمانده انتظامي محمودآباد، انگيزه سارقان را تهيه و مصرف مواد مخدر عنوان کرد و در پايان خاطرنشان کرد: بلاي خانمان سوز اعتياد، در اکثر سارقان و سابقه داران در اين زمينه ملموس است و از خانواده ها تقاضا مي شود در مواجهه با اين معظل کوتاه نيايند و با معرفي اعضايي از خانواده که دچار چنين آسيب هايي هستند به مراکز مجاز ترک اعتياد، خدمت بزرگي به اين افراد و جامعه ي خود کنند.

-------------------------------------

کشف موتور سوزوکي قاچاق در چالوس

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از کشف موتور سنگين سوزوکي 1400سي سي فاقد مدارک به ارزش 3 ميليارد و 500 ميليون ريال در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محسن سليماني" در تشريح اين خبر، اظهار داشت: در راستاي اجري طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز وکنترل محورهاي مواصلاتي ماموران پاسگاه ولي آباد در محور کندوان اجراي اين طرح را در دستور کار قرار دادند.

وي، افزود: ماموران درپي دريافت خبري مبني بر تردد يک دستگاه موتور سنگين سوزوکي 1400 سي سي غير مجاز و فاقد مدارک مالکيتي توسط فردي، اهل و ساکن استان همجوار که در محور کندوان در حال تردد است در اقدامي عملياتي موفق شدند موتور سنگين قاچاق فاقد مدارک را توقيف کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس با اشاره به اينکه موتور سيکلت توقيفي فاقد هرگونه مجوز تردد بوده است، گفت: موتور توقيفي به همراه راکب آنها پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ سليماني ارزش ريالي موتورسيکلت قاچاق کشف شده را 3 ميليارد و 500 ميليون ريال عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت هاي اقتصادي غيرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوريت هاي پليس110 اطلاع دهند.

-------------------------------------

دستگيري سارق قطعات داخل خودرو در چالوس 

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از دستگيري سارق قطعات داخل خودرو با 8 فقره سرقت در شهر مرزن آباد خبر داد . 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ محسن سليماني در تشريح اين خبر بيان داشت: در پي افزايش  وقوع چند فقره سرقت قطعات ولوازم خودرو پيکان وانت در شهر مرزن آباد موضوع بطور ويژه در دستور کار پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس، تصريح کرد: ماموران با انجام تحقيقات فني و اطلاعاتي موفق به شناسايي سارق حرفه اي در اين ارتباط شدند

وي افزود: متهم در يکي از استان هاي همجوار شناسايي و با هماهنگي کلانتري استان همجوار توسط ماموران پليس آگاهي چالوس در اقدامي عملياتي دستگير و به اين شهرستان دلالت و در بازجويي هاي به عمل آمده به 8 فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو در شهر مرزن آباد اعتراف کرد.

سرهنگ سليماني با اشاره به اين که متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و روانه زندان شد از شهروندان خواست: از پارک خودرو در اماکن خلوت و بدون تجهيزات ايمني وقفل فرمان خوداري کنند

-------------------------------------

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار