کد خبر: ۱۱۷۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹ 01 July 2024

به گزارش تابناک مازندران ، آئین اختتامیه دومین جشنواره سرود فجر بسیج مازندران با حضور سردار مسلمی "فرمانده سپاه کربلا" و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سالن اجتماعات غدیر برگزار شد.

فرمانده سپاه کربلا در آئین اختتامیه دومین جشنواره سرود فجر بسیج مازندران ضمن تقدیر و تشکر از دست اندکاران این جشنواره گفت: متاسفانه از فرهنگ اصیل مازندراني فاصله گرفته ایم و برگزاري این چنین جشنواره هایی به احياي فرهنگ و رسوم ناب دیار علویان کمک می کند.

سردار مسلمی افزود: سرود نقش به سزایی در شكل‌گيري و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامي داشته است، آثار فاخری که در آن فرهنگ شهید و شهادت موج میزد.

وی با بیان اینکه سرود یک نوع رسانه است، تصریح کرد: دنیا از ابزار هنر برای انتقال مفاهیم استفاده می کند و سرود علاوه بر اینکه ابزار هنر می باشد، یک نوع رسانه هم به حساب می آید.

فرمانده سپاه کربلا از روند صعودی ارتقا سطح کیفی جشنواره ابراز امیدواری کرد.

وی افزود: امروز جامعه تشنه این هنرهاست و هرچه با مفاهیم ارزشی و با انواع و اقسام گویش های مختلف همراه و در سطح کشور نشر پیدا کند، قطعا تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

سردار مسلمی با بیان اینکه فرهنگ بومی ما به شدت به این نوع از اجراها نیاز دارد، اظهار کرد: فرهنگ مازندران باید به نسل جوان منتقل شود، خیلی از هموطنان ما در ایران عزیز و خاصتا در استان مازندران با گویش های محلی بیگانه شدند و سرود یکی از ابزارهای زنده نگه داشتن فرهنگ ناب مازندرانی است 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار