رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی راهداری مازندران از بهره برداری عملیات زیر سازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی و فرعی استان به طول ۵۵ کیلومتر با اعتباری بالغ ۱۰۷ میلیارد تومان در ۲ ماه گذشته خبر داد.   
کد خبر: ۱۱۷۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۲ 10 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، خلاصه اخبار مهم مازندران در روزی که گذشت به این شرح است:

 

بومی سازی چاپگر‌های سه بعدی سازه‌های بتنی در مازندران

پژوهشگران دانشگاه مازندران موفق شدند چاپگر‌های سه بعدی بتن و بتن مورد استفاده در این نوع چاپگر‌ها را بومی سازی کنند.

 

شنا در رودخانه ها و تاسیسات آبی مازندران ممنوع شد

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران از ممنوعیت دائمی شنا در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان خبر داد.

 

آغاز رهاسازی۱۲۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهی در۳۱ رشته رودخانه شیلاتی مازندران
رها سازی ۱۲۰میلیون قطعه بچه ماهی سفید و کپور در ۳۱ رودخانه شیلاتی منتهی به دریای مازندران از امروز یکشنبه در آیینی به عنوان بارگیری بچه ماهی ها از محل مرکز تکثیر و پرورش بچه ماهی شهید رجایی ساری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار و مدیرکل شیلات استان برگزار شد.

 

رئیس اداره محیط‌زیست بابل: ۴۰ هکتار از آب‌بندان آغوزبن بابل با حمله سنبل آبی یا «شیطان بنفش» در معرض نابودی است.
این‌گونه گیاهی مهاجم سرعت تبخیر آب را تا ۱۳ برابر افزایش می‌دهد، مانع نفوذ نور به آب شده و اکسیژن آب را مصرف می‌کند از این رو سبب مرگ آبزیان و خشک شدن تالاب یا آب‌بندان می‌شود.

 

اسامی نامزد‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است، اعلام شد. ۱- آقای مسعود پزشکیان فرزند محمد علی۲- آقای مصطفی پور محمدی فرزند محمد حسن۳- آقای سعید جلیلی فرزند محمد حسن ۴ - آقای علیرضا زاکانی فرزند حسین ۵- آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی فرزند سید حسن ۶ - آقای محمد باقر قالیباف فرزند حسین

 

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: به دلیل کوچ فصلی و تردد احشام از سطح سواره رو محور کندوان در روز دوشنبه ۲۱خرداد از ساعت ۷ تا ۱۹ مسدود خواهد شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران: پوشش رایگان بیمه‌ای پنج دهک نخست جامعه و هزینه حداقلی برای دهک‌های ۶ تا۱۰ تداوم دارد.

رهاسازی ۱۲۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهی استخوانی و خاویاری در رودخانه‌های شیلاتی مازندران آغاز شد.

پژوهشگران دانشگاه مازندران موفق شدند چاپگر‌های سه بعدی بتن و بتن مورد استفاده در این نوع چاپگر‌ها را بومی سازی کنند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران گفت: برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است که ۳۰ درصد آن توسط خیران تامین می گردد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه تنها یک و نیم کیلومتر به پایان پروژه آبرسانی به روستاهای خزرآباد باقی مانده، گفت: پروژه آب رسانی به این روستاها کار بسیار سخت و طاقت فرسایی بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از پیوند استخوان جسد به محل شکستگی گردن استخوان بازو بیمار برای نخستین بار در مازندران در بابل خبر داد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران از ممنوعیت دائمی شنا در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان خبر داد.

استاندار مازندران بر ضرورت تکمیل و آماده سازی ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر برای اخذ مجوز حرفه‌ای فوتبال باشگاه نساجی تاکید کرد.

تیم دریای بابل در هفته پایانی لیگ دسته یک فوتبال، فردا در دیداری حساس مهمان چادرملو اردکان است.

فرمانده انتظامی گلوگاه از دستگیری عاملان اهانت و توهین به مقامات کشوری و لشکری در شبکه اجتماعی خبر داد. 

 

با حکم یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران، سید حمید هاشمی به عنوان مدیر عامل جدید سازمان همیاری شهرداری های مازندران منصوب شد. ‎

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بر دانش‌بنیان کردن و رفتن به سمت دانش هسته‌ای برای مقابله با آلودگی و آسیب‌ها به محیط زیست مازندران به ویژه مقابله با مازوت‌سوزی در نیروگاه شهید سلیمی نکا تاکید کرد و گفت: دنبال طرح‌هایی بروید که مردم را در حفاظت محیط زیست مشارکت بدهید نه اینکه در مقابل باشند 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار