معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات گفت: امنیت هر سازمان به دارایی‌های آن بستگی دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص ایمنی را بررسی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 28 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان میاندورود، یدالله سجادی ظهر امروز در کارگاه آموزشی ارتقای دانش امنیت فناوری اطلاعات که در سالن همایش هتل بادله این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: توانمندسازی سازمان‌ها برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای دولت در کنار ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود.
وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات ایمنی که با پیدایش رایانه‌ها تشدید می‌شوند، گفت: انباشتگی اطلاعات و سهولت دسترسی، احراز هویت بدون حضور فیزیکی، تکثیر اطلاعات و مقیم نبودن اطلاعات در رایانه‌های خاص از جمله مشکلات ایمنی هستند.
معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات درباره تکنولوژی‌های مورد نیاز در سازمان‌ها، بیان کرد: اگر با وجود سیستم‌های دفاعی، امنیت در سیستم‌ها به مخاطره افتاد، در این‌صورت باید سیستم‌های پاسخ و کلان امنیتی را مستقر کنیم.
سجادی با بیان اینکه چرخه حیات ایمن‌سازی از نظر راهبردی و برنامه‌ریزی عمل می‌کند و همواره در حال چرخش است، افزود: امنیت هر سازمان به مجموعه دارایی‌هایی آن مانند اطلاعات نرم‌افزاری، فیزیکی و نیروی انسانی بستگی دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص ایمنی را در سازمان بررسی می‌کند.
این پژوهشگر ارتباطات و فناوری به کاهش ریسک در ایمن‌سازی اطلاعات اشاره و اظهار کرد: ریسک در هر نهاد و سازمانی اتفاق می‌افتد و آموزش، تکنولوژی و مهارت می‌تواند یکی از جنبه‌های مربوط به کاهش ریسک باشد.
وی سطوح برنامه‌ریزی برای امنیت در سازمان‌ها را برنامه‌ریزی استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی برشمرد و افزود: این برنامه‌ها به‌صورت بلندمدت، میان‌مدت و روزانه هستند.
معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات در پایان گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه فناوری اطلاعات به کسب آگاهی و به‌کارگیری توانمندی‌ها کمک می‌کند و اگر این آموزش‌ها به نحو مطلوبی اجرا شود، سبب جلوگیری از تهدیدات فضای مجازی می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار