معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: قیمت پیشنهادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای خرید پرتقال از باغداران 2 هزار و 500 تومان است.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 01 November 2015
عزیزالله شهیدی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه حجم تولید مناسب پرتقال در مازندران و با وجود گرما، بارندگی، سیل و تگرگ در استان تولید مرکبات در مازندران رضایت‌بخش است و از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: تولید مرکبات در استان به ویژه پرتقال از نظر حجم، اندازه مناسب و رضایت‌‌بخش است.

وی با بیان اینکه با توجه به تولید مرکبات در استان، ضرورت دارد در بحث ساماندهی مرکبات به‌ویژه پرتقال برای ارسال به سایر استان‌ها و صادرات به خارج از کشور برنامه‌ریزی صورت گیرد،افزود: باید صادرکنندگان و دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا پایداری تولید در مرکبات حفظ شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه دولت و وزارت جهاد کشاورزی در تامین میوه شب عید سبد خانوار‌ها، پرتقال را لحاظ کردند، گفت: حمل و تامین این محصول بیشتر مواقع از مازندران است.

وی تصریح کرد: بر این اساس وزارت جهاد کشاورزی مکاتبه‌ای مبنی بر میزان نیاز پرتقال برای شب عید به تمامی سازمان‌های جهاد کشاورزی ارسال کرد.

شهیدی‌فر گفت: باید بررسی‌های میدانی برای تعیین میزان مرکبات استان‌ها صورت گیرد و بحث خرید این محصول در استان پیگیری شود.

وی به قیمت خرید پرتقال برای شب عید اشاره کرد و افزود: قیمت پیشنهادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای خرید پرتقال از باغداران 2 هزار و 500 تومان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: سازمان تعاون روستایی مباشر خرید تامین پرتقال شب عید است.

شهیدی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارش باران و سرمای چند درجه‌ای در استان خاطرنشان کرد: سرما مشکل چندانی را برای مرکبات ایجاد نمی‌کند و باغداران نگران این موضوع نباشند.

وی اظهار کرد: اگر باغداران در مواجه با سرما نسبت به تغذیه باغات اهمیت دهند و کود فسفاته، پتاسه و کودهای ترکیبی که مقاومت گیاه را نسبت به سرما افزایش می‌دهد استفاده کنند مشکل و نگرانی در زمان سرما وجود ندارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: باغداران باید با نگاه فنی و کارشناسی و آموزشی ترویجی نسبت به تقویت و مدیریت باغ‌ها اقدام کنند و باغ را در مقابل خشکی، سرما و سایر عوامل جوی بیمه کنند.

شهیدی‌فر در پایان گفت: باغداران باید برای پیشگیری از حوادث و کاهش ریسک در مقابل عوامل خسارت‌زا باغ‌ها را بیمه کنند.

انهتای پیام/
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار