طلاب اخلاص را سرلوحه کار خود قرار دهند

امام جمعه بهشهر، شرط موفقیت در طلبگی را اخلاص در امور بیان کرد.
کد خبر: ۱۲۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 15 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعربعلی جباری در جمع طلاب و فضلای شرق مازندران در مدرسه دارالشفاء قم، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و علما، اظهار کرد:  طلبگي يک رسالت است و نه يک شغل و طلبگی به معنای سربازی اهل بيت(ع) است.
وی افزود: اگر در مسیر علم و فقه خود سازی نکنیم، نمی توانم پیشرفت داشته باشیم.
امام جمعه بهشهر بیان کرد: برای اینکه در مقابل دشمنان ضد نفوذ و بی نیاز به دیگران باشیم، باید سه اصل تواضع، تقوا و قناعت را سرلوحه قرار دهیم.
جباری با بيان اينکه برگزاری این جلسات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: طلبه علم و الگو جامعه است و باید نسبت به مسائل روز مانند گفتمان، تشکیل اتاق فکر، منظم بودن در امورات و... دقت بیشتری داشته باشد.
خطیب نماز جمعه بهشهر تفکر را رمز موفقيت طلبگی دانست و گفت: تحقيق و جمع آوری مطالب لازم است، اما بايد در آن مطالب تفکر شود، چرا که تفکر مادر علم است و علم از تفکر ايجاد مي شود.
وی با اشاره به اينکه بسياري از ما اسير نفس هستيم، گفت: طلبگی انسان را از اسيری و چاه نفس رها می‌کند و تا زمانی که انسان در دام نفس باشد رشد نمی‌کند.
جباری تاکید کرد: با استفاده از احادث اهل‎بیت باید به ترویج و تقویت ولایت در ببین آحاد مردم مشغول باشیم و در برابر افکار مسموم به مردم آگاهی بدهیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: توسل به اهل بیت(ع) و انس با قرآن باعث می‌شود که خداوند به شما علمی دهد که با اهل بیت(ع) متصل شوید.
خطیب نماز جمعه بهشهر با اشاره به اينکه طلبه ها باید اخلاص در نیت خود را حفظ کنند، گفت: شرط موفقیت در طلبگی اخلاص در همه امور است و طلبه نبايد به دنبال منصب، وجاهت و منزلت بين مردم باشد که اين خود از آفات طلبگي محسوب می‌شود.
امام جمعه بهشهر با اشاره به اینکه نقش طلبه و روحانی امروز در جامعه چیست؟، عنوان کرد: مهم ترین مسئولیت روحانی و طلبه اعتمادسازی در بین مردم است تا جایی که با او مثل فرزند پیامبر(ص) برخورد شود.
وی افزود: طلبه امروز باید مقتدای عملی فرهنگ شیعه باشد و با اجتهاد پویا و بصیرت نقشه های دشمن را بررسی و نقش بر آب کند.
جباری با بیان اینکه از علما با عنوان دیدبانان و امینان یاد شده است، بیان کرد: دشمن می‎خواهد با اختلاف‌افکنی به مقاصد شوم خود برسد و ما باید با ترویج علوم قرآنی بین جوانان و قشر تحصیل کرده، مردم را در راه راست نگاه داریم تا شاهد برقراری همدلی و همزبانی بین مسلمانان باشیم.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار