نمایشگاه اقتصاد مقاومتی فصل نوینی را در استان مازندران ایجاد کرد، پایان این نمایشگاه فصل جدیدی را در ترویج این نوع فعالیت با معرفی تولیدکنندگان و کالاهای تولیدی باز کرد.
کد خبر: ۱۳۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 30 November 2015
به گزارش خبرنگار بلاغ، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی که حاصل دسترنج تعدادی از فعالان اقتصاد مقاومتی در مرکز استان مازندران بود که با همت بسیج در هفته بسیج راه‎اندازی شده بود، بالاخره به اتمام رسید.

برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی فرصت مناسب برای عرضه محصولات فعالان این حوزه و نیز نمایش توانمندی‌های فعالان اقتصاد مقاومتی در مرکز مازندران بود.

از نکات قابل توجه در برگزاری این نمایشگاه تدابیری بود که مسئولان و متولیان اجرای این طرح در برگزاری آن مدنظر قرار دادند، برگزاری این نمایشگاه در محل تردد مردم و در قلب بازار ساری از جمله اقداماتی بود که هم مردم و هم فروشندگان نسبت به برگزاری آن اعلام رضایت کردند.

نمایشگاه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی در ساری با برپایی ۴۵ غرفه در حوزه‌های مختلف با همکاری بسیج سازندگی شروع شد و در این مدت با استقبال مناسب مردم و متولیان مواجه بود، به‌طوری‌که بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه به‌دلیل اینکه نمایشگاه در مرکز شهر برگزار شد، از این تدبیر تشکر کردند.

فعالیت‎های اقتصاد مقاومتی در راستای تأمین نیازمندی‌های مردم تهیه شد، به‌طوری‌که بسیاری از کالاها در صورت عدم توجه نیز در زمره محصولات وارداتی قرار می‌گرفت، از طرفی دیگر بسیاری از افرادی که در این حوزه مشغول کار و فعالیت هستند، به‌نوعی به خودباوری رسیدند و خودشان علاوه بر تأمین نیازمندی‌های خویش، زمینه ایجاد اشتغال را برای برخی دیگر از کارجویان فراهم کردند.

نمایشگاه اقتصاد مقاومتی اگرچه در نوع خود کوچک بود، ولی با همین کوچکی و در مدت کوتاه علاقه‌مندان زیادی را به سمت و سوی خود جلب کرد، فعالان اقتصادی این حوزه با سرمایه اندک و با کمک بسیج سازندگی در این حوزه پا گذاشتند، وقتی شرکت‌کنندگان در نمایشگاه در جریان فعالیت غرفه‌داران قرار می‌گرفتند، خواستار فعالیت در این حوزه شدند.

از نکات مهم نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه شد، کالاهای مصرفی و ضروری مردم است، به‌طوری‌که امکان تولید به‌راحتی، زودبازده و قابل عرضه در سطوح مختلف بازار و دیگر اینکه مورد نیاز و وثوق مردم است.

مجید رضایی 26 ساله؛ درباره کیفیت برگزاری این نمایشگاه و محصولاتی که ارائه شد، اظهار کرد: تولیدات این نمایشگاه بسیار ارزشمند است، افرادی که در این نمایشگاه حضور دارند، همان کسانی هستند که مانند من به‌دنبال شغل بودند.

وی اضافه کرد: برگزاری این نمایشگاه به علاوه بر فرصتی برای معرفی کالاهای تولیدشده در اقتصاد مقاومتی مرکز استان مازندران است، زمینه خودباوری را در بین مردم و کسانی که دوست دارند در این حوزه فعالیت کنند را نیز فراهم می کند.

سعید لطفی 29 ساله؛ نیز درباره برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در مرکز استان نیز بیان کرد: نیاز است فعالان این حوزه نمایشگاه مستقلی در اقصی نقاط استان داشته باشند، به این دلیل که تولیدات فعالان اقتصادی این حوزه برای تأمین نیازمندی‌های به‌روز مردم است، از طرفی با صحبت‌هایی که با تعدادی از فعالان این بخش داشتم، مشخص شد که قیمت تمام‌شده این کالاها بسیار ارزان‌تر از کالاهای سطح بازار است.

وی خاطرنشان کرد: کالاهای تولیدی اقتصاد مقاومتی به جهت اینکه تلاش می‌شود با کمترین هزینه تولید شود و از طرف تولید‎کننده این بخش تلاش دارند که بازار کالا را به‌خوبی در اختیار قرار بگیرند، می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای برخی از کالاهای وارداتی است.

این بازدیدکننده از نمایشگاه خاطرنشان کرد: با برگزاری این نمایشگاه نشان دادند که در کشور ظرفیت برای تولید کالا بر پایه اقتصاد مقاومتی به‌خوبی وجود دارد و می‌تواند این الگو در سطح کشور نیز عملیاتی و اجرایی شود.

نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در ساری به اتمام رسید ولی برگزاری این نمایشگاه فصل جدیدی را در استان مازندران ایجاد کرد؛ در روزهای آینده خبرهایی از موفقیت‌های فعالان اقتصادی منتشر می‌شود.

پیشنهاد می‌شود با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و با توجه به نیازی که همه مردم در این حوزه حس می‌کنند، لازم است، نمایشگاهی دائمی اقتصاد مقاومتی در شهرها راه‎اندازی شود تا مردم از آخرین به‌روزرسانی‌های فعالیت‎های این عرصه اطلاع داشته باشند و انگیزه‌ای برای‌شان ایجاد شود برای فعالیت در راه تحقق اقتصاد مقاومتی.
بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار