برپایی بازارچه‌های محلی در مازندران

کد خبر: ۱۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱ 19 March 2015
مدیر کل دفتر امور روستایی مازندران گفت: 18 روستای مازندران به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شد که همگی دارای ظرفیت‌های خوبی در بحث گردشگری است.

به گزارش ایسنا جان‌الله عبدی امروز 28 اسفند ماه 93 در نشست خبری که در استانداری مازندران برگزار شد، با بیان این‌که روستاهای استان مازندارن از لحاظ جمعیت رتبه دوم را در کشور دارد، افزود: با توجه به نگاه دولت تدبیر و امید به روستاها در سال جاری اعتبارات روستاها به دو برابر نسبت به سال 92 افزایش داشت.

مدیرکل دفتر امور روستایی مازندران مازندران با بیان این‌که مازندران هزار و 946 روستا دارد، تصریح کرد: یک هزار و 900 دهیاری دارد که جمعیت بالای 50 خانوار را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 93 برای 112 روستای بالای 50 خانوار مجوز تاسیس دهیاری اخذ شد.

عبدی با اشاره به نقش دهیاری‌ها در ساماندهی روستا‌ها در بخش‌های عمرانی، آموزش، فرهنگی و... افزود: برای 30 درصد روستا‌های مازندران کلاس‌های آموزشی درباره تفکیک زباله برگزار شد.

وی افزود: انعقاد تفاهمنامه با فنی حرفه‌ای، آموزش دهیاری‌ها، آموزش شوراهای روستایی در سال 93 از دیگر اقدامات این اداره کل در سال93 بود.

مدیر کل دفتر امور روستایی مازندران با تقدیر از دولت تدبیر و امید در توجه ویژه با روستاها اظهار کرد: در حال حاضر سیمای روستاها تغییر یافته و با مشارکت مردم در بحث عمرانی روستا ساماندهی خوبی در روستاها انجام شده است.

وی افزود: 300 تک مزار در گلزار شهدای روستاهای استان ساماندهی شد.

عبدی عنوان کرد: یک هزار و 700 طرح هادی روستا مصوب هستند که 50 درصد در یک فاز پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به طرح نهضت آسفالت راه روستایی افزود: امسال در این بخش با مشارکت 30 درصدی مردم رتبه اول را در این طرح در سطح کشور داشتیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی مازندران با اشاره جمع آوری زباله 1900 روستا، گفت: در حال حاضر زباله 480 روستا توسط دهیاری، 700 روستا به صورت تعاونی دهیاران و 720 روستا توسط بخش خصوصی جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به تجمیع زباله برخی از روستاها با شهرداری‌ها افزود: در بحث تامین اعتبارات جهت ایجاد کارخانه کمپوست دهیاری‌ها با شهرداری‌ها مشارکت دارند.

عبدی با اشاره به تشکیل کمیته تسهیلات سفر مناطق روستایی و دهیاری‌ها در ایام نوروز، گفت: زیبا سازی روستا، تعطیل کردن حفاری، رنگ آمیزی پارک‌ها و تابلوها، بهسازی چراغ‌های معابر روستایی، آماده سازی اماکن سرویس‌دهی عمومی از دیگر اقدامات این اداره کل در روستاها بوده است.

وی با اشاره به برپایی بازارچه‌های محلی در هر بخش، افزود: امسال در هر بخش از مناطق مازندران بازارچه‌های محلی برپاست تا با عرضه تولیدات روستاها نقش خوبی در اقتصاد روستاها ایفا کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی مازندران گفت: در بحث اقامت نهایت تلاش شده است تا امکانات اسکان نیز تا حد مقدور برای مسافران تهیه شود.

وی با اشاره بحث بهبود آب شرب گفت: در روستاهایی که مشکلات آب شرب داشتند اقداماتی برای رفع کمبود آب انجام شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی مازندران با بیان این مطلب که 790 روستای مازندران از روستاهای مرزی هستند، افزود: 18 روستای مازندران به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شد که همگی دارای ظرفیت‌های خوبی در بحث گردشگری است.

عبدی با اشاره به اختصاص 12 میلیارد تومان اعتبار برای خرید ماشین آلات برای بخش عمرانی و جمع‌آوری زباله در روستا اظهار کرد: در سال 93 از محل جرائم رانندگی 6 میلیارد تومان به روستاها اختصاص یافت.

وی افزود: در سال 93 با اقدامات انجام شده موفق شدیم از 100 درصد ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و مناطق ملی در حریم روستا جلوگیری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار