مديركل دفتر فني استانداري مازندران
مديركل دفتر فني استانداري مازندران گفت: 10 درصد نان مصرفی دور ریخته می‌شود که می‌توانیم در این زمینه حدود 2 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی داشته باشیم.
کد خبر: ۲۲۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 03 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، مهدی رازجویان در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 مازندران، اظهار کرد: گندم جزء اساسی‌ترین و سیاسی‌ترین محصول عمومی در کشور است.

وی با بیان اینکه مصرفه سرانه هر ایرانی 320 گرم در روز و 117 کیلوگرم در سال است، تصریح کرد: در حالی که مردم کشور در سال 10 میلیون تن گندم مصرف می‌کنند، میزان تولید این محصول در مازندران، سمنان و گلستان یک میلیون تن است.

مديركل دفتر فني استانداري مازندران با بیان اینکه 50 درصد سیلوها خالی است، خاطرنشان کرد: نان یک ماده غذایی و استراتژیک است و مصرف ایرانیان 2.5 برابر مصرف سرانه جهانی است.

وی با بیان اینکه افزایش کیفیت و کاهش ضایعات نان در ستاد راهبردی استان در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: این طرح به همراه سه طرح مهم دیگر استان باید به عنوان پایلوت اجرا شود.

رازجویان تاکید کرد: افزایش کیفیت نان، کاهش ضایعات، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت گندم و افزایش توان ذخیره سازی این محصول باید در دستور کار مدیریت غله قرار گیرد.

مديركل دفتر فني استانداري مازندران افزود: 10 درصد نان مصرفی دور ریخته می‌شود که می‌توانیم در این زمینه حدود 2 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر قرار است از کشورهای سی آی اس گندمی وارد شود باید با سیاست مبادله کالا به کالا بتوانیم مرغ مازاد استان را به دیگر کشورها در قبال دریافت گندم صادر کنیم.

رازجویان یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های خالی سیلوهای گندم در استان می‌تواند راه برون رفتی برای خودکفایی گندم باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار