عضو مجلس خبرگان رهبری:
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر حفظ شعائر دینی در جامعه گفت: رنگ و بوی عزاداری‌های محرم سیاسی نشود.
کد خبر: ۳۰۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 03 October 2016
 به گزارش تابناک مازندران،آیت الله نورالله طبرسی بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران، اظهار داشت:محرم ایام خزن اهل بیت و شیعیان و ماه امر به معروف و بهترین فرصت برای نشر و ترویج احکام و تبلیغات دینی است.
 
وی افزود: در ایام محرم باید حضور جوانان در مساجد پررنگ تر شود و عزاداری‌ها نیز طبق معیار و در ساعت‌های مشخص برگزار شود.
 
طبرسی بیان داشت: محرم ماه ارزش‌ها و امر به معروف و نهی از منکر بوده که باید منزلت این ماه حفظ شود که در این زمینه خوشبختانه مردم ما مردمی پذیرا هستند و امربه معروف ونهی از منکر را به صورت لسانی می پذیرند.
 
وی بیان داشت: در این ایام مسئولان ستاد امر به معروف استان و شهرستان باید از ادارات، سازمان‌ها و نهادها و  بازار بازدید داشته باشند زیرا حضور و نظارت مسئولان در این امر بسیار تاثیرگذار است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: فضای عزاداری باید به گونه ای باشد که سیاسی نشود زیرا هر جا مراسم‌های ما جناحی شد دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند.
 
وی گفت: عزاداری‌ها و مداحی‌ها نیز دراین ایام باید دارای مضمون باشد زیرا مضمون کم عزاداری‌ها را بی روح و ماشینی می‌کند.
 
برپایی نماز ظهر عاشورا در استان علویان
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز گفت: در ایام ماه محرم از علم گردانی و حمل شمایل و برگزاری مراسم در ساعت‌های آخر شب جلوگیری شود.
 
حجت الاسلام ناصر شکریان با تاکید بر پرپایی نماز ظهر عاشورا افزود: نماز روز عاشورا باید در هر نقطه و مراسمی با شکوه برگزار شود.
 
وی گفت: نیروی اتتظامی باید در کنار آمران به معروف در برگزاری نظم و امنیت و برخورد با بدحجابان و بی حجابان که فضای مراسم را آلوده می‌کنند برخورد کنند تا شاهد برپایی مراسمی در منزلت جامعه اسلامی باشیم.
 
تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار