دلاور بزرگ نیا، مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: در سال 94 هفتصد شغل در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی پیش بینی و هدف گذاری شده است
کد خبر: ۴۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 28 May 2015

به گزارش تابناک، نشست هم اندیشی هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی شرق استان در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران برگزار شد . دلاور بزرگ نیا در این مراسم گفت: در حال حاضر این رقم در حوزه صنایع دستی هدف گذاری شده است اما رسیدن به این نقطه مستلزم همت جدی دولت و بخش خصوصی است.



بزرگ نیا افزود : خوشبختانه نظام برنامه ریزی کشور به این باور رسیده است که اگر بخواهیم برای ایجاد فرصت اشتغال در کشور برنامه ریزی کنیم باید به صنایع دستی و هنرهای سنتی توجه کنیم.



وی گفت : افراد تحصیلکرده در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی کم نیست اما بین حوزه عمل و نظر فاصله بسیار زیاد است و همایش ها و نشست های از این دست و برقراری ارتباط بیشتر هنرمندان به ویژه پیشکسوتان می تواند راهگشای هنرمندان جوان و کارشناسان سازمان و ارتقای سطح دیدگاه های نظری دانش آموختگان صنایع دستی شود.



بزرگ نیا با بیان اینکه در این چند ماه با وجود اختلاف نظرها تحرک جدی در فضای صنایع دستی شکل گرفت یادآور شد: نگاه اداره کل و سیاست های سازمان نشان می دهد اتفاقات خوبی در راه است و تصمیماتی گرفته می شود تا کم توجهی های گذشته با برقراری ارتباط بیشتر با هنرمندان و صنعتگران جبران شده و مشکلات موجود مرتفع گردد و زمینه های کار برای آینده بیش از گذشته فراهم شود.






اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار