در برخی از روستاها مردم برای باغات خود از آب شرب استفاده می‌کنند در حالی که آنان باید بدانند که برای این آب شرب هزینه‌های فراوانی شده و باید در مصرف آن برای شرب نیز دقت کنند و از مصرف بیهوده آن بپرهیزند.
کد خبر: ۴۵۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 06 July 2017
 بلاغ، با آغاز فصل تابستان، حضور مسافران نیز در مازندران افزایش می‌یابد و همچنین گرمای بیش از حد دمای هوا موجب استفاده بیش از اندازه آب می‌شود که تمامی این عوامل افت فشار آب را برای برخی افراد به همراه دارد.
 
اما این کمبود و مشکلات آب در مناطق ساحلی و روستاهای اطراف جویبار و بهنمیر و همچنین مناطق کوهستانی سوادکوه مشهودتر بود و مسئولان همچنان برای رفع این معضل کاری نکرده‌اند.
 
مشکلات کم آبی تنها به مسئولان مربوط نمی‌شود بلکه در برخی از روستاها مردم برای باغات خود از آب شرب استفاده می‌کنند، در حالی که آنان باید بدانند که برای این آب شرب هزینه‌های فراوانی شده و باید در مصرف آن برای شرب نیز دقت کنند و از مصرف بیهوده آن بپرهیزند.   
 
قاسم شهابی مدیرکل برق استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در روز سه‌شنبه و چهارشنبه 11 و 12 تیرماه بیشترین دما را در استان مازندران تجربه کردیم، در نتیجه میزان مصرف برق به محدوده خط قرمز رسید.
 
قاسمی افزود: ادارت در روز چهارشنبه زودتر تعطیل شدند و همکاران در تمام نقاط استان آماده‌باش هستند تا در صورت احتمال قطعی برق در نقطه‌ای، برق آنجا را وصل کنند تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.
 
وی تصریح کرد: از مردم تقاضا می‌شود در صورتی که کولر روشن کردند از وسایل پرمصرف برقی مانند لباسشویی، اتو و جاروبرقی استفاده نکنند.
 
مدیرکل برق استان مازندران عنوان کرد: در برخی از نقاط به دلیل مصرف زیاد برق در استان، قطعی برق اتفاق افتاد که در این هنگام قطعی‌ها حدود یک ربع و نیم ساعت اتفاق افتاده بود اما در برخی نقاط که فیوزها و ترانس‌‌ها سوخته بود، این قطعی به دو ساعت رسید.
 
این مسؤول از مردم تقاضا کرد: مردم در مدیریت مصرف دقت کنند تا خاموشی‌های برق طولانی نشود و در صورت همراهی مردم در تأمین برق دچار مشکل نمی‌شویم.   
 
فعالیت شبانه‌روزی 17 تانکر سیار برای آب‌رسانی در مازندران!
 
دلاور بابازده معاون بهره‌برداری آبفای استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه وجود گرمای هوا در چند روز اخیر و وجود حضور مسافران مختلف در برخی نقاط کوهستانی موجب مشکلاتی در زمینه کمبود آب در استان شد، گفت: در بسیاری از نقاط استان مازندران که دچار مشکلات کمبود آب بودند با تانکر آب‌رسانی شد اما بیشترین مشکلات آب در منطقه جویبار، بهنمیر و مناطق کوهستانی سوادکوه به دلیل افزایش سه برابری جمعیت اتفاق افتاد.
 
بابازاده افزود: برای رفع مشکلات کمبود آب از چاه‌های بخش خصوصی استفاده شد که کمبود آب آن را با تانکرهای آب رفع کردیم.
 
وی تصریح کرد: مازندران در منابع آب مشکلی ندارد اما در برخی از مناطق مشکلات آب بیشتر به دلیل آن است که مردم هم آب را برای شرب و نیز برای کشاورزی استفاده می‌کنند و این موجب چالش می‌شود.
 
معاون بهره‌برداری آبفای استان مازندران تأکید کرد: باید فرهنگ مصرف را رعایت کنیم و فقط از آب شرب برای مصرف روزانه استفاده کنیم و اگر مردم همکاری کنند می‌توانیم از این بحران خارج شویم.
 
این مسؤول گفت: در مازندران 17 دستگاه تانکر وجود دارد که در سطح استان سیار هستند و شبانه‌روزی آب را انتقال می‌دهند و در برخی از روستاها که مشکل عمده است تانکر پلیمری ثابت نیز مستقر شده و آب به آنجا نیز ارسال می‌شود.
 
وی یادآور شد: از مردم برای هر لیتر شرب و غیرشرب 150 تومان هزینه دریافت می‌شود بنابراین آنان باید توجه کنند که برخی از افراد حتی آب شرب هم ندارند حال برخی از افراد که آب دارند نباید از این آب شرب در بخش کشاورزی استفاده کنند.
 
مسئولان در قبال قطعی آب و برق به مردم پاسخگو نیستند
 
سیدمهدی محمدی شهروند مازندرانی در گفت‌و‌گو با بلاغ، اظهار کرد: مسئولان فقط حرف می‌زنند و در عمل کاری نمی‌کنند.
 
وی افزود: در برخی از شهرستان‌ها ساعت‌ها آب و برق قطع است و در این گرمای بی‌سابقه مسئولان پاسخگو نیستند.
 
این شهروند مازندرانی با اشاره به اینکه درست است مردم باید با استفاده بهینه برق و آب از مصرف بیهوده پرهیز کنند، گفت: مسئولان در قبال قطعی آب و برق به مردم پاسخگو نیستند اما زمانی که یک روز از پرداخت مقرر قبض‌های آب و برق بگذرد بلافاصله و بدون گذشت مشترک را از استفاده تا زمان پرداخت محروم می‌کنند.
 
 مردم و مسؤولان باید با همکاری هم بحران آب در فصل تابستان را به حل کنند.
 
مردم باید در مدیریت در مصرف و فرهنگ استفاده از آب شرب را یاد بگیرند و از این آب در مصارف غیرضروری استفاده نکنند و نیز مسؤولان نیز با تجهیز لوله‌های انتقال و مرمت لوله‌ها شکسته آب از هدررفت آن بکاهند اما نکته اینجا است که چرا مسئولان همه چیز را به فصل گرما موکول می‌کنند و با وجود پیش‌بینی‌های صورت گرفته باز هم با سستی و تنبلی کارها را به عقب می‌اندازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار