کد خبر: ۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵ 21 January 2015
کمبود اعتبارات دانشجویی به ایجاد مشکلات روحی و روانی در دانشجویان می‌انجامد که نتیجه آن را به طور واضح‌تر می‌توان در اتاق‌های مشاوره دانشجویی دید.

به گزارش تابناک - مازندران، چهاردهمین کارگاه آموزشی مسئولان و کارشناسان مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های منطقه پنج شامل مشهد، سبزوار، شاهرود، بیرجند، نیشابور، گناباد، تربت حیدریه، گرگان، بابل و مازندران همچنین نمایندگان منطقه دو (یاسوج) و منطقه سه (کردستان) با حضور سرپرست دفتر مرکز مشاوره دانشجویی وزارت بهداشت به میزبانی مرکز بهداشت استان مازندران در ساری برگزار شد.

این کارگاه که از صبح امروز برنامه‌های خود را آغاز کرد، اکنون ادامه بحث‌ها و آموزش‌ها را با هدف ارتقای تشکیلات مرکز مشاوره پیگیری می‌کند و شامگاه امروز نیز اعضای این کارگاه در «گشت شهر» شرکت می‌کنند.

در برنامه‌های بعد از ظهر امروز، رئیس شورای برنامه‌ریزی ادارات مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه پنج کشور به بیان عملکردها و پیگیری مصوبات کارگاه سیزدهم پرداخت.

محمدرضا صادقی با اشاره به اهمیت ادارات مشاوره دانشجویی، اظهار کرد: ارتقای اداره به مرکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه‌های کشور، به عنوان یکی از مصوبات مهم نشست چهاردهم پیشنهاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز ضمن بیان برخی از مشکلات جوامع امروزی، گفت: فضای زندگی تغییر کرده و مشکلات جدیدی را به وجود آورده است که نیاز به برنامه‌ریزی‌های دقیق طبق شرایط روز داریم.

قاسم جان‌بابایی اظهار کرد: اگر برنامه‌ریزی‌های ما نتوانند شرایط را بهتر کنند باید با تلاش بیشتر و نگاه تخصصی‌تر وارد شویم تا بتوانیم مشکلات را تا حد مطلوبی رفع کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: نمی‌توانیم مشکلات را داشته باشیم و سرانه را واقعی نبینیم، وزارت بهداشت باید کمک کند تا اعتبارات تخصیصی بتواند پاسخگوی مشکلات دانشجویی باشد.

محمدرضا حق‌شناس با بیان اینکه تشکیلات باید اداره مشاوره را بهتر ببیند، افزود: کمبود اعتبارات باعث می‌شود که اردوهای دانشجویی را نداشته باشیم، برنامه‌های فرهنگی حذف شوند و نتیجه این کمبودها را در اتاق‌های مشاوره شاهد هستیم.

وی بیان کرد: خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان است و با وجود هزینه‌های زیاد، امکانات خوابگاهی مناسبی موجود نیست، این فضاها در روحیه دانشجویان تاثیر مستقیمی دارد.

سرپرست مرکز مشاوره دانشجویی وزارت بهداشت نیز در این کارگاه آموزشی، گفت: با وجود تمام مراقبت‌هایی که از سوی خانواده‌ها انجام می‌شود اما باز هم دانشجویان دچار مشکلاتی هستند.

مریم کریمی با بیان اینکه رسالت ما حفظ و ارتقای سلامت بهداشت روانی دانشجویان است، اظهار کرد: به سرعت باید برنامه‌های جامع و مدونی برای آموزش خودمراقبتی دانشجویان در ابعاد مختلف معنوی، انسانی و روانی در ادارات مشاوره ارائه شود.

به گزارش فارس، نشست مسئولان و کارشناسان مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه پنج کشور، فردا و در روز دوم به برگزاری کارگاه آموزشی «شناخت درمانی تحولی» و ارائه جمع‌بندی و مصوبات نشست دو روزه اختصاص دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار