رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران
رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران بابیان اینکه مازندران، استان دوم در نخبه پروری است اظهار داشت: ما نگران رفتن نخبگان از استان هستیم و باید برای ماندگاری آنان تلاش بیشتری کرد.
کد خبر: ۱۹۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 02 March 2016
به گزارش تابناک مازندران، محسن جهانشاهی در نشست مستعدین و نخبگان منطقه غرب با مدیران و مسئولان مازندران در نوشهر افزود: تهران و مازندران رتبه اول و دوم را درزمینهٔ نخبه پروری در کشور دارد.

وی با قدردانی از حضور هوشمندانه مردم در انتخابات و خلق حماسه‌ای دیگر افزود: بنیاد ملی نخبگان از سال ۸۳ با دستور مقام معظم رهبری شکل گرفت و تدوین اساسنامه مربوطه تشکیل‌شده است.

وی به سند توسعه فناوری بنیان نخبگان اشاره و اضافه کرد و گفت: بنیاد از ارکان مختلفی مانند هیئت‌امنا، رئیس بنیاد و شورای نخبگان تشکیل‌شده است و معاونت علمی و فناوری و بنیاد نخبگان ذیل ریاست جمهوری تشکیل می‌دهد و در استان‌ها بنیادهای نخبگان استانی تشکیل‌شده است که مسئولیت‌های علمی و فناوری و مدیریت حوزه پژوهش و فناوری نیز دارند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران به تغییر فزاینده مقررات و آیین‌نامه‌های بنیاد نخبگان اشاره و اضافه کرد: باید تغییر در شناخت و جایگاه بنیادها در استان‌ها ایجاد شود و اینکه بنیاد نخبگان را فقط یک بنیاد رفاهی بدانیم غلط است، هرچند نخبگان نیازمند تسهیلات هستند اما آنان نیازمند توجه هستند.

جهانشاهی تصریح کرد: مازندران به دلیل نخبه پروری در کشور رتبه دوم را دارد اما چقدر توانسته است از ظرفیت‌های آنان برای توسعه استان بهره‌برداری کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران بیان داشت: تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در سال جاری در کشور چهار برابر شده است ولی استفاده از نخبگان در حل معضلات داخل استان باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: اینکه چقدر توانستیم مشکلات داخلی استان را با استفاده از نخبگان برطرف کنیم باید موردتوجه و تمرین قرار گیرد و باید دست‌به‌دست هم دهیم و نخبگان را در داخل استان نگه‌داریم و از ظرفیت‌های آنان بیشتر استفاده کنیم.  

وی بابیان اینکه نگران رفتن نخبگان از استان هستیم تأکید کرد: باید بستری فراهم شود تا ماندگاری نخبگان در استان بیشتر شود زیرا آینده استان و کشور به دست آنان خواهد بود.

جهانشاهی، موتور محرکه اقتصاد دانش بنیان را فرهیختگان برشمرد و گفت: اگر مملکت را به دست نخبگان نسپاریم مجبور به خام فروشی محصولات خواهیم بود و از قدرت رفع تحریم باید برای توسعه و استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان بهره بگیریم.

وی با اشاره به ایجاد شورای علمی در استان گفت: رویه در سال ۹۵ در بنیاد نخبگان عوض می شود و در این راستا، پنج کارگروه تخصصی شامل آی تی، صنایع دستی و گردشگری، سلامت و غیره راه اندازی شده و این کارگروه ها در استان مازندران متناسب با مزیت ها، معضلات و مشکلات استان ایجاد شده است.

جهانشاهی با بیان اینکه بنیاد هدایتی از سال ۹۵ به شکل ویژه فعال خواهد شد گفت: در حوزه آموزش و پرورش یکی از طرح های مترقی، طرح شهاب است که با همکاری بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش اجرا می شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران با اظهار اینکه جامعه هدف بنیاد از مدرسه تا دانشگاه است گفت: حوزه جغرافیایی این بنیاد در استان از گلوگاه تا در رامسر خواهد بود و فاز اول و دوم طرح شهاب در ساری اجرا شده و طرح شهاب در سال جاری در گلوگاه، قائمشهر، تنکابن و نوشهر اجرا شده است.

جهانشاهی شمار نخبگان تحت پوشش استان را ۷۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: درصد ناچیزی از این افراد تحت پوشش از غرب مازندران هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار