رییس بنیاد ملی نخبگان مازندران تعداد نخبه تحت پوشش این بنیاد را 700 نفر در استان اعلام کرد و گفت: تعداد کمی از افراد نخبه غرب استان تحت پوشش این بنیاد قرار دارد.
کد خبر: ۱۹۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 02 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، محسن جهانشاهی در نشست مستعدین و نخبگان منطقه غرب با مدیران و مسئولان مازندران در نوشهر بدون اشاره به تعداد نخبگان غرب مازندران افزود: باید تلاش کنیم تا شرایط را برای تحت پوشش قرار دادن این افراد فراهم کنیم.


وی با اشاره به توانمندی های نخبگان غرب مازندران گفت: تاکنون از ظرفیت نخبگان غرب مازندران بهره کافی و لازم برده نشده است و این بنیاد بi دنبال برنامه ریزی برای نقش آفرینی آنها در توسعه متوازن استان هستیم.


رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران با اشاره به نقش ویژه نخبگان در توسعه و رفع مشکلات به روش علمی از تشکیل پنج کارگروه تخصصی نخبگان مازندران برای رفع معضلات استان خبر داد و گفت: این کارگروه ها در بخش های گردشگری و صنایع دستی، پسماند و محیط زیست، آب، آی تی و سلامت، متناسب با مزیت ها، معضلات و مشکلات موجود از نخبگان مازندران فعالیت خواهد کرد.


فرماندار محمودآباد نیز در این نشست اظهار داشت: تاکنون یکصد نخبه شناخته شده برای بررسی مسایل شهرستان و بهره گیری از ظرفیت آنها در شورای راهبردی توسعه شهرستان برنامه ریزی شده است.


یحیی یوسف پور با اشاره به جایگاه ویژه علم و دانش در دین اسلام افزود: باید از نخبگان به عنوان افرادی فرهیخته که توانمندی دگرگونی و تحول در هدایت جامعه را دارند با فراهم کردن بسترهای لازم برای شکوفایی بیش از پیش منطقه استفاده کرد.


حمید محمدی فیروز معاون فرماندار چالوس نیز در این نشست گفت: در حال حاضر شاهد خلاء نگاه علمی به مسایل در غرب استان هستیم که با توجه به تاکید رهبری به موضوع نخبگان باید با تعریف جایگاه این قشر برجسته در دستگاه حاکمیتی از آنها در رفع مشکلات و معضلاتی همچون اشتغال، اعتیاد، طلاق و غیره به روش علمی سود ببریم.


فرماندار نوشهر نیز در این نشست خواستار شناخت و بهره گیری از قابلیت های نخبگان در زمینه های گوناگون برای توسعه و پیشرفت منطقه و استان شد و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا در حوزه علوم انسانی که بیشتر از سایر حوزه ها شاهد جهش هستیم از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم.


علی شادمان با اشاره به آموزه های دینی و تاریخی افزود: با نقش آفرینی مطلوب نخبگان در کشور قادر به ارائه تعریف نظم جدیدی به دنیا خواهیم بود که نیازمند تغییر نگرش و فراهم کردن بسترهای لازم برای به نمایش گذاشتن استعداد و توانمندی های نخبگان در کشور داریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار