فرماندار شهرستان تنكابن با اشاره به اهميت تسريع دراحداث جاده تنكابن به الموت و قزوين بر ضرورت تسريع در رفع مشكلات و موانع اين راه مواصلاتي تاكيد كرد.
کد خبر: ۲۰۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 06 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، سيد امير حسيني جو در حاشيه بازديد از اين پروژه ملي گفت : اين راه مواصلاتي كه دو استان مازندران و قزوين را به هم متصل مي كند از اهميت ويژه اي در زمينه هاي مختلف بويژه اقتصادي و صنعت گردشگري براي كشور و مردم منطقه برخوردار است كه بايد هرچه سريعتر احداث و به بهره برداري برسد.


وي افزود : طولاني بودن مسير ، مشكلات زيست محيطي و شرايط بد جوي منطقه از يكسو و حفر چهار دستگاه تونل و كمبود اعتبارات از جمله مشكلاتي است كه روند اجراي عمليات احداث اين جاده را با كندي مواجه كرده است.


حسيني جو به فراهم نمودن زمينه هاي لازم براي تسريع در اجراي اين پروژه ملي اشاره كرد و اظهار داشت : تامين برق كارخانه سنگ شكن ، آسفالت دو كيلومتر مسير راه دسترسي و رفع مشكلات مخابراتي و توسعه آن مي تواند بخشي از مشكلات پيمانكار اين پروژه را رفع نمايد.


وي بر رعايت نكات كارشناسي و فني در احداث اين جاده تاكيد كرد و خطاب به پيمانكار اين پروژگفت: با توجه به وجود تعدادي مزارع پرورش ماهي در اين مسير دقت شود تا با به هنگام احداث اين جاده خسارات به اين واحدها وارد نشود.


جاده تنكابن - الموت - قزوين به عنوان تنها راه دسترسي جديد از شمال به جنوب رشته كوه البرز طي نيم قرن اخير بوده و به عنوان چهارمين راه ارتباطي به مازندران و بويژه غرب استان است و با احداث آن مسافت كنوني قزوين تا تنكابن در غرب مازندران از حدود 330 كيلومتر به حدود 148 كيلومتر كاهش مي يابد. 


با سفر رهبر معظم انقلاب به قزوين در آذرماه سال 82 طرحي به تصويب رسيد كه بر اساس آن جاده قزوين- الموت – تنكابن به واسطه تحت پوشش قراردادن چند استان كشور مورد توجه قرار گرفت و كار احداث آن با جديت بيشتري دنبال شد. 


بر اساس اين طرح مسير 148 كيلومتري اين جاده كه 90 كيلومتر آن در استان قزوين و 58 كيلومتر در استان مازندران واقع است به شش قطعه تقسيم شده كه از اين تعداد دو قطعه ان در استان مازندران قرار دارد.


يكي از مسئولان مجري طرح در جريان اين بازديد بدون اشاره به ميزان اعتبارات اين طرح گفت: از تعداد شش قطعه اين طرح در حال حاضر شش قطعه ان در دست احداث مي باشد و يك قطعه ديگر نيز در حال مطالعه است.


پيش از اين اعلام شده بود براي ساخت اين جاده 411 ميليار تومان اعتبار نياز است.


به اعتقاد كارشناسان راه و شهرسازي با احداث پروژه قزوين ـ الموت ـ تنكابن ترافيك استان هاي غرب ، شمال غرب و مركزي كشور از طريق اين جاده به شهرهاي شمالي كشور توزيع مي شود و كاهش چشمگيري در ترافيك و زمان و مصرف سوخت در پي خواهد داشت . 


به گفته آنان ، از انجا كه حد فاصل جاده چالوس تا جاده قزوين - رشت محوري براي رسيدن به شهرهاي شمالي وجود ندارد مطالعات انجام شده نشان مي دهد كه جاده قزوين - الموت - تنكابن گزينه مناسبي براي اتصال به شهرهاي شمالي مي باشد.


فرماندار تنكابن همچنين در ادامه از چند دستگاه پل در منطقه سه هزار بازديد كرد و افزود : متاسفانه هر ساله رودخانه سه هزار در فصل بهار با افزايش دبي آب مواجه مي شود ومشكلات زيادي را براي مردم منطقه به همراه دارد.


حسيني جو تصريح كرد : اقدامات پيشگيرانه اي همچون اصلاح و ساماندهي ، ديواره سازي و برداشت مصالح مازاد از اين رودخانه مي تواند از بروز حوادث ناشي از سيلاب جلوگيري نمايد.


وي با بيان اينكه نقاط آسيب پذير رودخانه هاي دوهزار و سه هزار شناسايي شده است ، خاطر نشان كرد : در صورت اخذ مجوز هاي قانوني ، اين دو رودخانه به صورت بلوك بندي شده در اختيار پيمانكاران قرار مي گيرد تا نسبت به ديواره سازي آنها اقدام شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار