کد خبر: ۲۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 10 April 2015
مهلت صید ماهیان استخوانی در دریای مازندران تا 25 فروردین امسال تمدید شد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ؛ مدیرکل شیلات استان مازندران از تمدید زمان فصل صید جاری در استان خبر داد و گفت:با نظر کارشناسان و مراکز پژوهشی شیلاتی استان وبراساس تصمیمات کمیته مدیریت صیدسازمان شیلات ایران زمان پایان فصل صید امسال 25 فروردین اعلام شده است.

حسن حبیب‌نژاد افزود: این تاریخ شامل همه مناطق صیادی استان می‌شود و صیادی از روز 25 فروردین به بعد غیرمجاز و تخلف خواهد بود.

به گفته وی، در حال حاضر دمای آب حدود 10 درجه است و ماهی‌ها به مرحله چهارم رسیدگی جنسی نرسیده‌اند. با توجه به این شرایط نظر کارشناسان و مراکز پژوهشی شیلاتی استان بر این است که تمدید زمان صید مشکلی برای ذخایر ماهی سفید ایجاد نمی‌کند و زمان صید ماهیان 10 روز تمدید شداین روزها نیز صیادان 53 شرکت پره استان در حال انجام آخرین صیدهای خود از بزرگترین دریاچه جهان هستند، تا پس از آن ماهیان دریای مازندران برای تخم‌ریزی آماده شوند

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 4 هزار تن صید رسمی و مجاز توسط شرکت‌های پره استان انجام شده که افزایش حدود 23 درصدی صید ماهیان استخوانی از دریای مازندران را نشان می‌دهد ضمن این‌که میزان ماهی صید شده توسط صیادان غیرمجاز نیز تاکنون حدود 2 هزار تن برآورد می‌شود.

مدیرکل شیلات استان مازندران گفت : عمده گونه صید شده هم مربوط به کفال ماهیان است. طبیعتاً با تمدید زمان صید این رقم افزایش خواهد یافت.

حسن حبیب‌نژادبا بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تکثیر بچه ماهی سفید پیش از آغاز فصل صید سال 94 انجام شده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و برآوردها قرار است امسال حدود 55 میلیون قطعه بچه ماهی سفید که به صورت نیمه‌مصنوعی تکثیر می‌شود به دریا رهاسازی شوند. علاوه بر این تعداد قرار است امسال 10 میلیون قطعه بچه ماهی سفید با تکثیر طبیعی به روش شیل‌گذاری در رودخانه‌های استان تولید و رهاسازی شوند که تعداد رهاسازی بچه ماهی سفید در دریای مازندران از سوی شیلات مازندران را به 65 میلیون قطعه افزایش خواهد داد.

مدیرکل شیلات استان مازندران خاطرنشان کرد: سال گذشته عملیات شیل‌گذاری در 4 رودخانه استان انجام شد. اما امسال این عملیات با کمک و همکاری جامعه صیادی در 9 رودخانه استان انجام می‌شود..


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار