کد خبر: ۲۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 13 April 2015
معاون امور عمرانی استاندار مازندران گفت: تمامی نیروهای امدادی با تجهیزات و امکانات در حال آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز در سایر مناطق حضور فعال داشته باشند.

علی نبیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس ، اظهار کرد: تمامی نیروهای امدادی با تجهیزات و امکانات در حال آماده‌باش اعلام‌ شده تا در صورت نیاز در سایر مناطق حضور فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه از روز یک‌شنبه شاهد بارندگی در مناطق مختلف مازندران بودیم، بیان کرد: قبل از آن گرمای شدید که سبب آب‌شدگی برف و یخ و افزایش دبی آب خروجی در مسیر رودخانه‌ها شد، در برخی مناطق حجم دبی آب تولیدی رودخانه‌ها به بیش از 50 سانتی‌متر رسید و این موضوع، شستگی پل‌های روستایی و قطع راه‌های روستایی را به‌دنبال داشت.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اعلام اینکه در مناطق رامسر، عباس‌آباد و نوشهر مشکل خاصی گزارش نشد، بیان کرد: در منطقه دو هزار تنکابن نیروهای اجرایی پیگیر امور هستند، همچنین برق این منطقه قطع شد که با همت توزیع برق غرب مازندران، این مشکل حل شد.

این مسئول با بیان اینکه در منطقه رودبارک کلاردشت نیز تمامی نیروهای امدادی حضور دارند تا امور را پیگیری کنند، تأکید کرد: واحدهای مسکونی غیرمجاز در بستر و حاشیه رودخانه‌های استان باید مدیریت شود؛ برخی از مردم در حاشیه رودخانه‌ها اقدام به ساخت غیرمجاز واحدهای مسکونی کرده که منجر به حادثه شده و باید این امر مدیریت شود.

نبیان با اعلام اینکه بلده یکی از مناطق آسیب‌دیده بود، اضافه کرد: پنج پل در محور بلده دچار چالش شد که با توجه به بارندگی امکان تعمیر نبود؛ نیروهای امدادی از عصر روز گذشته با تجهیزات کامل در منطقه حضور فعال دارند تا راه ارتباطی 9 روستای این منطقه وصل شود.

وی با عنوان اینکه برق منطقه بلده قطع شده که نیروها به دنبال این هستند تا برق را وصل کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ‌گونه خسارت جانی نداشتیم و در بحث خسارت مالی بیشتر مربوط به آب‌گرفتگی واحدهای مسکونی در بستر رودخانه‌ها بوده است.

معاون استاندار مازندران، گفت: اقدام دیگر در مناطق آسیب‌دیده، برآورد خسارات احتمالی است که نیروها در حال پیگیری امور هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار