استاندار مازندران
استاندار مازندران از وجود 921 هزار جوان گروه سنی 19 تا 29 سال در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۲۲۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰ 08 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، ربیع فلاح‌جلودار در جلسه ساماندهی امور جوانان مازندران که به میزبانی فرمانداری چالوس برگزار شد، با اشاره به حضور 921 هزار جوان گروه سنی 19 تا 29 سال در این استان اظهار کرد: 455 هزار نفر از این جوانان را بانوان و 466 هزار نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه تعداد 508 هزار نفر از جوانان مازندرانی در حوزه شهری و 412 هزار نفر نیز در بخش روستایی هستند، افزود: مهارت‌آموزی به‌جوانان را امری مهم است.

استاندار مازندران از فعالیت بیش از یک‌هزار واحد مراکز مهارت‌آموزی دولتی و خصوصی در این استان خبر داد و بیان کرد: در بحث فنی و مهارت‌آموزی هر تعدادی که امروز نیاز جامعه است باید آموزش‌هایی در این حوزه‌ها صورت بگیرد.

این مسؤول با اشاره به فعالیت 800 مرکز آموزشی خصوصی و 280 مرکز آموزشی دولتی در مازندران خاطر‌نشان کرد: بسیاری از این مراکز باید در زمینه مهارت‌آموزی جوانان برنامه‌ریزی کرده و اگر جوانان مهارت لازم را کسب کنند برای اشتغال آنان تسهیلات چهار درصدی ارائه می‌شود.

فلاح یادآور شد: در سال‌های 94 و 95 روی تجهیز امکانات فنی‌وحرفه‌ای کار شد تا نیازهای اساسی در این حوزه تأمین شود تا  با ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد بتوان زمینه اشتغال مربوط به جوانان را فراهم کرد.

وی به رفع مشکل بیکاری جوانان از دانشگاه‌ها تأکید کرد و یادآور شد: در حال حاضر تعداد 100 هزار فارغ‌التحصیل در استان وجود دارد که باید تدابیر لازم برای سامان‌دهی در حوزه اشتغال این افراد اتخاذ شود.

استاندار مازندران بیشترین مشکل جامعه را در بخش اقتصادی عنوان کرد و افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری کسانی‌که در حوزه اشتغال کار می‌کنند مانند این است که در مناطق عملیاتی و جهادی در حال کار هستند.

وی با اشاره به تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در سال‌جاری اظهار کرد: در سال قبل در این‌باره یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافت در حالی‌ که تنها 100 میلیون تومان از این اعتبار جذب شد.

فلاح در پایان با بیان اینکه موضوع اعتیاد نیز از دیگر معضلات کنونی کشور است، گفت: در این مورد نیز خانواده‌ها باید نظارت کنند و این مسأله باید به‌عنوان دغدغه فرمانداران در شهرستان‌ها تبدیل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار