کد خبر: ۲۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹ 21 April 2015
استاندار مازندران گفت: ارتباط کشتیرانی مازندران با آستراخان در سال 94 انجام می‌شود و بندرامیرآباد به‎عنوان مرکز هاب‌غلات کشور معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس ، ربیع فلاح عصر امروز در جمع نخبگان مازندران با بیان اینکه مازندران با نیروی انسانی فرهیخته و سرمایه بی‎کران طبیعی نباید از مشکلات در رنج باشد، اظهار کرد: مازندران استعداد بی‌نظیری برای توسعه دارد ولی وضعیت فعلی این استان نیاز به ساماندهی دارد.

وی افزود: فضای استان برای شرایط کار باید فراهم شود و حزبم در استان مازندران کار، کار و کار است و از همه ظرفیت سیاسی برای توسعه استان استفاده کردم.

استاندار مازندران با اعلام اینکه مازندران از لحاظ کشاورزی دارای ظرفیت بی‌نظیر در دنیا است، بیان کرد: اقدامات مناسبی برای توسعه کشاورزی مازندران انجام نشد، تنها کل آب سطحی مهارشده در مازندران از بعد انقلاب تنها هشت درصد بود.

این مسئول با بیان اینکه استعدادهای استان توان افزایش تولید محصولات متعدد را دارد ولی تاکنون بهره‌برداری مناسبی از این ظرفیت نشد، به برنامه‌ریزی برای افزایش تولید ماهیان خاویاری در مازندران، اشاره کرد و گفت: ایجاد مرکز ماهیان خاویاری در جوبیار با ظرفیت تولید 30 تن خاویار قرار است تحول مناسبی در این زمینه ایجاد کند.

فلاح از برنامه‎ریزی برای توسعه گردشگری دریایی در مازندران خبر داد و یادآور شد: از همه سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این امر دعوت می‌شود به ایجاد گردشگری دریایی اقدام کنند که همکاری مناسبی در این زمینه با آنها می‌شود.

وی در ادامه از برنامه‎ریزی برای اختصاص اعتبار هزار میلیارد تومانی برای توسعه بخش گردشگری در مازندران خبر داد و تصریح کرد: این اعتبار با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مازندران اختصاص پیدا می‌کند.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت مناسبی که برای فعالیت بخش کشاورزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این بخش نیاز داریم که میزان بهره‌وری کشاورزی افزایش پیدا کند.

این مسئول از برنامه‌ریزی برای توسعه پتروشیمی در مازندران خبر داد و افزود: اجرای این پروژه در مازندران نیاز به یک‌ونیم‌میلیارد یورو سرمایه‌گذاری نیاز است که رایزنی را در این زمینه انجام دادیم.

فلاح اضافه کرد: مازندران استان مرزی است و برای بهره‌گیری از این ظرفیت نیاز به ایجاد منطقه آزاد تجاری داریم که بندرامیرآباد از ظرفیت مناسبی برای توسعه برخودار است.

وی با اعلام اینکه ظرفیت مازندران مورد توجه کشورهای حاشیه دریایی خزر قرار گرفت، تأکید کرد: ارتباط کشتیرانی مازندران با آستراخان در سال 94 انجام می‌شود و بندرامیرآباد به‎عنوان مرکز هاب‌غلات کشور معرفی می‌شود.

استاندار مازندران ساماندهی ساخت‎وساز بی‎رویه در استان را یکی از دغدغه‌های جدی عنوان کرد و افزود: تخریب ساخت‎وسازهای غیرمجاز در استان به‎صورت جدی پیگیری می‌شود، اراضی فعلی مازندران باید برای بهره‎برداری مناسب‌تر حفظ شود.

این مسئول وجود طرح‌های نیمه‎تمام را دیگر مشکل مازندران عنوان کرد و گفت: ساماندهی این طرح‌ها در دستور کار است.

فلاح با اعلام اینکه 13 هزار مهندس کشاورزی در مازندران بیکار هستند، گفت: با ترویج کشاورزی مناسب و افزایش بهره‎وری زمینه جذب مهندسان مازندران فراهم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار