کد خبر: ۳۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 02 May 2015
استاندار مازندران با اشاره به اینکه امسال همدلی در استان با اشتغال‌زایی محقق می‌شود، گفت: تقویت فضای کسب و کار اولویت دولت در مازندران است.

به گزارش خبرگزاری فارس ، ربیع فلاح‌جلودار عصر امروز در آیین توسعه صنعت گردشگری دریایی این شهرستان اظهار کرد: باید برای ورود، اسکان تا خروج مسافرانی که مازندران را برای تفرج خود انتخاب می‌کنند، برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه تقویت فضای کسب و کار اولویت دولت در مازندران است، گفت: در سال 94 از دریا به عنوان یک کارخانه بزرگ‌ فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های استانداری مازندران برای رونق استان استفاده می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه از طرح پرورش ماهی در قفس نیز به عنوان مکملی برای توسعه صنعت گردشگری دریایی بهره می‌بریم، تصریح کرد: ورود سرمایه‌گذاران در این حوزه مطلوب بوده و ما نیز بسته‌های حمایتی خوبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این بخش داریم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بزرگ‌ترین و بکرترین نقاط ساحلی آزاد مازندران در بندر فریدونکنار وجود دارد که تاکنون بلااستفاده مانده است، افزود: استانداری مازندران با همکاری همه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی آمادگی دارد تا در صورت اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران این قسمت را برای ایجاد یک مرکز تفریحی توریستی به بخش خصوصی واگذار کند.

فلاح‌جلودار ایجاد اسکله‌های تفریحی جدید در سواحل مازندران را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه برشمرد و ادامه داد: با ایجاد اسکله‌های جدید و مراکز تفریحی و آلاچیق‌های تفریحی اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی منطقه نیز محقق می‌شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه سال گذشته 52 درصد غریق در دریای مازندران نجات یافتند، خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت امدادگران و نجات‌گران حدود 6 هزار هموطن تابستان گذشته از خطر مرگ حتمی و غرق‌شدگی در سواحل نجات پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه نظام اجرایی و همکاران در استان همدل هستند، اظهار کرد: مراکز رشد واحدهای فناوری باید برای رونق تجاری‌سازی علم در همه شهرهای استان فعال و دایر شوند.

فلاح با اشاره به اسکان بیش از 10 میلیون مسافر و گردشگر در ایام تعطیلات سفرهای نوروزی در مازندران، بیان داشت: همه باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای رونق و تقویت گردشگری برنامه‌ریزی و اقدامات کارشناسی کنیم و با این همه ظرفیت نباید هیچ‌گونه مشکل اقتصادی و اشتغال وجود داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه مازندران بیش از 480 کیلومتر ساحل دارد، تصریح کرد: همه این سواحل باید مدیریت شود تا به توسعه پایدار برسد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه تمام 480 کیلومتر ساحل مازندران قابل بهره‌وری و مدیریت است، گفت: همه برنامه‌ها در سواحل استان باید با مبانی اسلامی برنامه‌ریزی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار