قاسم احمدی لاشکی با اشاره به زمان افتتاح قطعه یک ازادراه تهران- شمال اظهار کرد: تونل البرز تنها کاری است که در این قطعه انجام شده البته وزارت راه و شهرسازی قول داده است که تونل البرز که طول آن 6.3 کیلومتر است و قطعه یک حدفاصل کن تا شهرستانک را 25 مرداد سال 95 به افتتاح برساند.
کد خبر: ۴۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 01 June 2015

به گزارش تابناک، آزادراه تهران - شمال از جمله پروژه های عمرانی است که در سال 1376 کلید خورد و تا قبل از شروع برنامه پنجم توسعه یعنی تا حوالی سال 1389 حدود 76 میلیارد تومان در آن بودجه صرف شد.اما بررسی عملکرد بودجه های تخصیص یافته به پروژه آزاد راه تهران - شمال نشان می دهد که در سال 1390 حدود 16 میلیارد و 200 میلیون تومان و در سال 1392 نیز بالغ بر 20 میلیارد تومان از بودجه های عمرانی برای ساخت این طرح هزینه شده است.



همچنین دولت برای سال 93 بودجه‌ای 97 میلیارد تومانی را برای اختصاص به آزاد راه تهران-شمال مصوب کرده و برآورد آن در لایحه بودجه سال 94 با ریزش قابل توجهی به 21.3 میلیارد تومان کاهش یافته است.در لایحه بودجه سال 1394 پیش بینی شده که طرح عمرانی آزاد راه تهران - شمال تا شش سال آینده به اتمام برسد که در این مدت به حدود 1600 میلیارد تومان دیگر منابع مالی نیاز خواهد بود.



این طرح در حالی در شرایط خوشبینانه با مجموع 23 سال زمان تکمیل خواهد شد که به دلیل طولانی شدن زمان ساخت و افزایش تورم، هزینه آن نیز به مرور به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.بر این اساس، در لایحه بودجه سال بعد این گونه برآورد می شود که آزاد راه تهران-شمال از ابتدا تا تکمیل، هزینه بیش از 1920 میلیارد تومانی را به همراه داشته باشد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با بیان اینکه درصد پیشرفت فیزکی قطعات دو و سه آزادراه صفر است ، گفت:‌ پس از 20 سال یک قطعه از این آزادراه به افتتاح رسیده آن هم که همواره مسدود است.

 احمدی لاشکی با بیان اینکه قطعه یک و چهارم این آزادراه تقریبا تعیین و تکلیف شده است،‌ادامه داد:‌ قطعات دو و سه از انجایی که متاسفانه هنوز مطالعات ساخت و مهندسی برای آن انجام نشده است و نقشه مشخصی ندارد ممکن است در اجرا تغییراتی داشته باشد اما در اصل آن اجازه نمی دهیم خدشه ای به طرح آزادراه وارد شود.

نماینده مردم چالوس و نوشهر گفت:‌ در آزادراه تهران- شمال حدود 85 کیلومتر تونل و 12 کیلومتر پل در طول مسیر رفت و برگشت وجود دارد آن هم در یک نقطه کوهستانی؛ بنابراین ساخت این پروژه زمان بر است.

وی افزود:‌ بنابراین نمی توانیم منتظر ساخت قطعات دو و سه بمانیم و تعریض جاده موجود چالوس از شهرستانک تا مرزن اباد و 4 بانده کردن این مسیر را در دستور کار وزارت ر اه و شهرسازی قرار داده ایم . تا زمانی که قطعات دو و سه آزادراه ساخته شود، با ساخت قطعه یک؛ مسیر تردد از شهرستانک تا مرزن آباد از جاده چالوس موجود اما بازسازی شده ادامه پیدا می کند تا به قطعه چهار برسد.

احمدی لاشکی با بیان اینکه 20 سال می گذرد اما قطعه چهارم هم هنوز به طور کامل ساخته نشده است، افزود:‌ همین الان که در حال گذر از قطعه چهارم هستم یک لاین آن مسدود است و کارگران در حال رفع نقص های جاده هستند به هر حال وقتی ساخت یک قطعه 20 سال زمان برده مشخص است که سایر قطعات که مشخصات فنی پیچیده تری دارند در مدت زمان طولانی تری ساخته خواهند شد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در پایان با اشاره به محدودیت ترددی که برای ساکنان اطراف این آزادراه در ساعاتی از روز ایجاد می شود،‌ گفت: محدودیت در تردد خیانتی است که به مردم منطقه می کنند و باید هر چه زودتر درباره آزادراه تهران- شمال تعیین تکلیف شود. درست نیست به دلیل مشکلاتی که وجود دارد بومیان منطقه حق تردد در ساعات از روز را نداشته باشند.  مردم منطقه مردم صبوری هستند اما نباید حقوق این مردم را زیر پا گذاشت.

 

 



 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار