پویایی و تحول نیز در اقتصاد دانش بنیان زیاد است و متناسب با آن قوانین نیز باید متحول شود.
کد خبر: ۴۲۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 13 May 2017
به گزارش ایرنا رئیس پارک علم و فناوری مازندران در حاشیه این کارگاه در گفت وگو با ایرنا گفت: با توجه به لزوم آشنایی صاحبان ایده با نحوه و قوانین ثبت مالکیت فکری و ورود طرح های ابتکاری به بازار کار این کارگاه آموزشی از سوی پارک علم وفناوری مازندران برگزار شد.
علی معتمدزادگان به انعقاد تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری با سازمان ثبت اختراعات کشور اشاره کرد و افزود: گسترش فعالیت های اقتصادی دانش بنیان نیاز به زیرساخت هایی دارد که این زیرساخت ها به همراه قوانین و مقررات آن باید حمایت شود.
وی تاکید کرد: پویایی و تحول نیز در اقتصاد دانش بنیان زیاد است و متناسب با آن قوانین نیز باید متحول شود.
 
وی یکی از رویکردهای مهم در این بخش را ثبت اختراع عنوان کرد و گفت: دانستن نحوه درست ثبت اختراع باعث صیانت از حقوق و بهره مندی از مزایای مالکیت فکری می شود.
معتمدزادگان خاطرنشان کرد: تاکنون 150 اظهارنامه از سوی مبتکران استان مازندران فایل شده که از این تعداد یکصد اختراع ثبت شده است.
رئیس اداره ثبت اختراعات کشور نیز در این کارگاه گفت: مردم مازندران در عرصه های مختلف کاری، همتی بالا دارند و این همت بالا به همراه ریشه های قومی قوی می تواند موفقیت آنها در بازار کار را افزایش دهد.
مهرداد الیاسی افزود: ظرفیت های دانش بنیان خوبی نیز در این استان فراهم شده و نیاز به افزایش آگاهی صاحبان صنایع و سرمایه گذاران به اهمیت علم و تکنولوژی بویژه در شرکت های بزرگ تولیدی است.
وی تاکید کرد: کمپانی های بزرگ دارای قدرت ریسک بیشتری هستند و می توانند از طریق آزمون و خطا در عرصه تجاری سازی محصولات موفق تر باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار