کد خبر: ۸۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 23 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، جعفر ردایی پیش‌ از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با جمعی از اصحاب رسانه این شهر که با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس، رئیس حوزه علمیه چالوس و رئیس شورای اسلامی بخش مرزن‌آباد برگزار شد، از انعقاد قرارداد با پیمانکار برای توسعه دریاچه ولشت خبر داد و اظهار کرد: این دریاچه که تاکنون در اختیار بخشداری کلاردشت قرار داشت با پیگیری‌های مستمر به شهرداری مرزن‌آباد واگذار شد و ما نیز تمام سعی خود را در عدم ایجاد سازه البته تنها در حد سرویس بهداشتی، آلاچیق با شعار حفظ زمین و منابع طبیعی آغاز می‌کنیم.
وی با نارضایتی از عدم تعهد گردشگری در مورد تخریب و ساخت سرویس بهداشتی مسجد شهر مرزن‌آباد، بیان کرد: با توجه به ترافیک سنگین این مسیر و نیز عبور و مرور مسافران و گردشگران از مسیر مسجد شهر احداث سرویس بهداشتی در خور شأن منطقه ضرورت دارد.
شهردار مرزن‌آباد معضل ترافیک را دغدغه اصلی مردم منطقه به‌ویژه در ایام پیک تعطیلات عنوان کرد و افزود: علاوه بر مسافران که ساعت‌های طولانی در ترافیک انتهای بلوار مرکز شهر گرفتار می‌شوند، در این روزها بومیان منطقه نیز از پیامدهای این آسیب در امان نبوده و بیشتر مواقع در منازل خود محبوس می‌شوند.
وی تجمع زباله را در بلوار اصلی شهر مرزن‌آباد از دیگر مشکلات این بخش خواند و ادامه داد: با توجه به حضور مسافران و گردشگران تولید زباله نیز به چندین برابر حجم خود می‌رسد و گاهی به دلیل ایجاد ترافیک در بلوار حجم زباله نیز در این مسیر زیاد شده که نیاز به نیرو و هزینه برای جمع‌آوری زباله و برون‌رفت از این مشکل داریم.
ردایی کمبود آب آشامیدنی را از دیگر مشکلات مرزن‌آباد در روزهای تعطیل سال و ایام تابستان عنوان کرد و گفت: به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب آشامیدنی شهرداری مرزن‌آباد اقدام به خرید پمپ برای آبیاری فضای سبز و تامین آب سرویس بهداشتی عمومی شهر کرد.
این مسئول اظهار کرد: با توجه به کوچک بودن فضای شهر و بخش مرزن‌آباد برای خروج از معضل ترافیک چهار‌بانده شدن پنج کیلومتر از مسیر بعد از مرزن‌آباد ضرورت دارد که با وجود اینکه قرار بود این کار در مدت 9 ماه به پایان برسد اما با گذشت پنج سال هنوز پیمانکار به تعهد خویش عمل نکرد.
شهردار مرزن‌آباد با اشاره به اینکه مردم شهر مرزن‌آباد در فصولی از سال آرامش ندارند و شرایط سختی را می‌گذرانند، خاطر‌نشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا کنارگذری از جاده شهرک صنعتی به پادگان شهید ادیبی و از شهید ادیبی به جاده میچکار متصل شود تا حداقل بومیان منطقه از این مسیر تردد کنند و گرفتار ترافیک سنگین منطقه نشوند.
این مسئول با بیان اینکه وجود شهرک صنعتی در مرزن‌آباد در نیروی کار و اقتصاد منطقه تاثیرگذار است، تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی مانند عدم تردد کامیون در روزهایی از سال و سختی حمل و نقل بدون شک صنعت‌گران نیز دچار مشکل شده و انگیزه خود را از دست می‌دهند و با توجه به اختصاص 70‌ هکتار برای شهرک صنعتی و تخصیص آب، برق گاز و ... شاهد هستیم که بسیاری از واحدها غیرفعال است.
وی تاکید کرد: در فاز دوم شهرک صنعتی مرزن‌آباد باید دقت شود تا افرادی متعهد و توانمند مسئولیت مدیریت واحدهای صنعتی را عهده‌دار شوند و از این طریق علاوه بر حل مشکل اشتغال بحث اقتصاد منطقه نیز تامین شود.
ردایی با اشاره به عملکردهای مثبت شهرداری و شورای اسلامی شهر مرزن‌آباد در زمینه‌های عمرانی، سیاسی، گردشگری، فرهنگی، یادآور شد: احداث دیواره‌های حفاظتی بر روی رودخانه‌ها برای جلوگیری از بروز سیلاب، گشودن آب‌راهه‌ها، ایجاد پل و باز کردن معابر جدید، ارتقای بخش مرزن‌آباد، اقامه نماز جمعه در این بخش، تشکیل دادگاه عمومی و ... از مهم‌ترین عملکردهای شهرداری و شورای اسلامی شهر در دوره سوم به‌شمار می‌آید.
شهردار مرزن‌آباد اجرای بیشتر کارها را بر اساس برنامه پنج ساله از پیش تعیین‌شده منوط به تامین اعتبارات دانست و افزود: امروز کالبد شهر و بخش مرزن‌آباد در مقایسه با وضعیت قبلی در تمام زمینه‌ها تغییر کرد و بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی و کمبودهایی که در گذشته وجود داشت امروز به صفر رسیده است که این امر تنها در گرو همدلی و همزبانی مردم با مسئولان شهر محقق شد.
وی از اضافه شدن 6 هکتار فضای سبز به این شهر خبر داد و ادامه داد: احداث اماکن گردشگری، رستوران و هتل، استقرار بیش از 100 واحد سوغات‌سرا و ... از جمله فاکتورهایی است که کمک زیادی به اقتصاد شهر کرد.
ردایی با بیان اینکه شهرداری مرزن‌آباد تنها شهرداری است که 40 درصد درآمد آن حاصل ساخت و ساز است، اظهار کرد: این شهرداری بر خلاف دیگر شهرداری‌ها که از محل عوارض ساخت و سازها درآمدزایی می‌کنند توانست با آن به احداث مجتمع تجاری، دریافت مجوزهای معدن، احداث حدود 12 سوئیت جهت اجاره به مسافران، احداث و بهره‌برداری از رستوران، استقرار کارخانه شن و ماسه و ... وارد عمل شده و ایجاد درآمد کند.
شهردار مرزن‌آباد در پایان با اشاره به دیگر موفقیت‌های اخیر شهرداری مرزن‌آباد، گفت: با توجه به اینکه این شهر در ورودی استان مازندران قرار دارد تلاش کردیم زمینه را برای توقف هرچند کوتاه گردشگران با هدف ایجاد بسترهای لازم جهت استقرار مسافران فراهم کنیم که در این راستا اسکان مسافران فرهنگی در مدارس شهر و آلاچیق و ... در دستور کار ما قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
اقایون اگه بدونید تو شهرداری مرزن اباد چه خبره مزخرفات شهردارو باور نمیکنید.کل طایفه خودشو جمع کرده تو شهرداری .همشون به فکر جیبشونن فقط با هم زدوبند دارن اگه برید شهرداری متوجه میشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار