رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران: خبر واردات برنج شایعه وارد‌کنندگان باشد سیاست وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید داخل است.
کد خبر: ۸۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 06 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از فارس دلاور حیدرپور ، درباره واردات برنج اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی از سال 93 تاکنون هیچ ثبت سفارشی برای واردات برنج صادر نکرده است.
وی اضافه کرد: همچنین تعرفه واردات برنج به 40 درصد افزایش یافته است در حالی که در گذشته حدود 20 یا 25 درصد بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه هدف ویتنامی‌ها از حضور در مازندران مذاکره برای واردات برنج بود، اظهار کرد: شرط روادید این بوده که بحث واردات برنج مطرح نشود و به هیئت ویتنامی نیز اعلام شد نه به برنج نیاز داریم نه در این زمینه وارد مذاکره می‌شویم و این شرط نیز رعایت شده است.
حیدرپور با اشاره به اینکه قیمت برنج امسال از شرایط مطلوب‌تری برخوردار است، گفت: سال گذشته بازار برنج دچار رکود بود به همین دلیل خرید توافقی برنج اعلام شد در حالی که امسال با سیاست‌های دولت بازار برنج از رکود خارج شده است.
وی با بیان اینکه واردات بی‌رویه برنج سبب می‌شود بازار این محصول دچار تزلزل شود، افزود: این مهم که نیاز به واردات برنج وجود دارد درست است؛ سیاست دولت این است که واردات زمانی انجام شود که مشکلی برای تولیدکنندگان پیش نیاید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: در سال گذشته  برنج 40 درصد کمتر از سال 92 و در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش این محصول وارد ایران شده که نشان‌دهنده عزم دولت برای حمایت از تولید برنج داخلی است.
حیدرپور با اعلام اینکه تاکنون وزارت جهاد کشاورزی هیچ‌گونه ثبت سفارشی را تایید نکرده است، اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های 93 و 94 هیچ‌گونه ثبت سفارشی برای واردات برنج نداشته و واردات انجام شده مربوط به ثبت سفارش در سال 92 بوده است.
وی اظهار داشت: امکان دارد خبر واردات برنج شایعه وارد‌کنندگان باشد سیاست وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید داخل است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان بیان کرد: اگر هم واردات برنج انجام شود در زمانی صورت می‌گیرد که مشکلی برای تولیدکنندگان به وجود نیاید و از لحاظ بهداشتی و قرنطینه‌ای نیز محصول مورد تست قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار