کد خبر: ۱۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 25 March 2015
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ۱۱ پروژه شامل سایت موزه ها و موزها در استان تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ایزدی پیش از ظهر چهارشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: موزه نیما در بلده نور، موزه تاریخی شهر آمل، بابل، موزه صنایع دستی کلبادی، مردم شناسی در آلاشت، موزه مکرمه دریکنده بابل، کندلوس کجور، تماشاگه خزر رامسر، مردم شناسی حاتمی در ایام نوروز فعال هستند.

وی در خصوص سایت موزه عباس آباد بهشهر، افزود: سایت موزه عباس آباد بهشهر ثبت جهانی شده است.

معاون میراث فرهنگی مازندران تعداد بازدید کنندگان از موزه و سایت موزه ها را ۳۰ هزار و ۲۰۰ نفر و بناهای تاریخی را ۶۶ هزار و ۸۱۱ نفر اعلام کرد.

ایزدی با اعلام اینکه بخش میراث فرهنگی در سه حوزه تاریخی، معنوی و طبیعی فعالیت دارد، افزود: در حوزه تاریخی دو هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی که از این تعداد ۶۷۵ اثر ثبت، در حوزه اثر معنوی ۱۰۰ اثر که از این تعداد ۴۵ اثر ثبت و در حوزه طبیعی ۱۲۰ اثر که از این تعداد ۱۱ اثر ثبت شده است.

وی یکی از جاذبه های طبیعی مازندران را چشمه سورت که بازدید کننده بسیار دارد، عنوان کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در خصوص واگذاری برخی ساختمان های تاریخی به بخش خصوصی، گفت: با توجه به مزایده گذاشتن برخی ساختمان های تاریخی اما بدلیل هزینه بالای احیا و مرمت تاکنون سرمایه گذاری مراجعه نکرده است.

ایزدی یکی از برنامه های سال جاری میراث فرهنگی را واگذاری آثار تاریخی و فرهنگی این سازمان به بخش خصوصی عنوان کرد.

وی در خصوص پل سیکاپل جویبار با توجه به یکی از پروژه های پیشنهادی سال جاری، اذعان داشت: برای احیا و مرمت پل سیکاپل نیازمند بیش از ۵۰۰ میلیون اعتبار است که متاسفانه تنها ۶۰ میلیون تومان برای آن تخصیص داده شد.

 ایزدی با اشاره به ظرفیت های تاریخی و طبیعی استان، گفت: اعتبار پیشنهادی معاونت میراث فرهنگی ۶ میلیارد تومان بوده که از این میزان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به میراث فرهنگی استان تخصیص داده شد.

وی اذعان داشت: ۶۷۵ اثر تاریخی ثبت شده که نیاز به مرمت، نگهداری و اعتبار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار