رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: اعتبارات اختصاص یافته به مازندران پاسخگوی پروژه‌ها نیست.
کد خبر: ۱۷۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 29 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، امید‌علی پارسا در یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر با اشاره بهاولویت‌بندی در اجرای پروژه‌ها اظهار كرد: این اولویت‌بندی باید برای پروژه‌های هر شهرستان در ذیل "فصل‌برنامه دستگاه" مشخص شود تا براساس این جزوه بتوان تصمیمات اساسی اتخاذ کرد.

وی با بیان اینكه در همه دولت‌ها كسر بودجه وجود داشته و در دولت نهم و دهم نیز با وجود بالا بودن قیمت نفت با كسر بودجه مواجه بودیم، افزود: متوسط زمان برای اجرای باقی مانده كل پروژه های كشور بالای 22 سال استو برایپروژه های كوچك 12 سال زمان لازم است تا به طور كامل اجرایی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به اینكه امسال تاكنون به طور متوسط 34 درصد اعتبارات بهكل مازندران تخصیص یافته است، ابراز كرد: در جریان سفر هیئت دولت در چند ماه قبل پروژه های مهمی برای استان تصویب شد كه تكمیل كنارگذرهای غرب استان یكی از آنها است.

پارسا تصریح كرد: با وجود اینکه قرار بود امسال پروژه جدیدی تعریف نشود و پروژه‌ها خارج از مقیاس استانی و شهرستانی شود اما با اصرار و پیگیری‌های استاندار مازندران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طرح تکمیل کنارگذرهای 6 شهر غرب مازندران نیز در کنار پروژه‌های ملی در مصوبات سفر هیئت دولت در نظر گرفته شد.

وی اعتبار اجرای این پروژه‌ها را 100 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه مجموع اعتبارات تخصیص یافته به استان مازندران در این سفر 350 میلیارد تومان بود بنابراین اختصاص 100 میلیارد تومان برای پروژه کنارگذرهای غرب مازندران زیاد به نظر می رسید که برای جبران این کمبود سعی کردیم اعتبارات این بخش را قطعه‌بندی کنیم و با حمایت بودجه استانی و شهرداری‌های این 6 شهر به سرانجام مورد نظر دست یابد.

این مسئول خاطر نشان كرد: با احتساب اینکه اگر مجموع بودجه استان مازندران برای سال بعد 300 میلیارد تومان باشد، برای تکمیل مصلاها، مساجد و امام‌زادگان استان 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای پروژ‌ه‌هایی مانند راه روستایی، آب روستایی و طرح هادی نیز به‌صورت تقریبی 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است بنابراین با این منابع موجود نمی‌توان جوابگوی تکمیل پروژه‌ها و نیازهای واقعی بود.

پارسابا اشاره به اینکه سهم استان مازندران از جمعیت کشور در تولیدات و تخصیص اعتبارات چهار درصد است، اظهار کرد: مجموع اعتبارات کشور 4.1 درصد است و سال بعد شاید به 4.3 درصد برسد و این‌ها همه به این معنا است که باید با توجه به منابع محدود برنامه‌ریزی‌های اساسی صورت پذیرد.

وی یادآور شد: از 22 شهرستان مازندران تعداد 65 سرفصل اعتبارات استانی داریم که این رقم در مقایسه با 360 سرفصل بودجه کشوری چشم‌گیر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با تاكید براینكه هدف ما نگاه یكپارجه پایدار به توسعه استان است افزود: آمایش استانی به همین منظور تصویب شد و در این طرح نیز 453 اقدام برای رسیدن به توسعه پایدار با دید آمایشی استخراج شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار