یک جهانگرد ایرانی با اشاره به فرهنگ و رسوم غنی ایران گفت: در تمام سفرهایی که به کشورهای دیگر داشتم هیچگاه جذب فرهنگ این کشورها نشدم.
کد خبر: ۲۰۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 28 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، رویا لقمانیان با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران کرد: تاکنون به عنوان سفیر صلح به حدود 20 کشور آفریقایی ، اروپایی و عربی پای پیاده و یا با دوچرخه سفر کردم و دراین سفرها همیشه ایران و فرهنگ ایران را فراتر از دیگر کشورها دیدم . 


وی ادامه داد : ایران مهد اقوام و رسوم قدیم است که هنگام حضورم در دیگر کشورها شاهد جذب آنان به فرهنگ کشورم شدم.


این جهانگرد ایرانی مهمان نوازی را بارزترین ویژگی مردم ایران دانست و گفت که مردم دیگر کشورها وقتی این نوع برخورد و شیوه رفتاری را از من به عنوان یک ایرانی دیدند شیفته این فرهنگ شدند .


وی معتقد است که حضور ایرانیان در قالب گردشگر و جهانگرد در دیگر کشورها بسیار در معرفی آداب، رسوم و فرهنگ کشورمان موثر خواهد بود .


این بانوی کرجی که دارای سه فرزند است و تاکنون با انجام 90هزار کیلومتر پیاده روی و 87 هزار کیلومتر رکاب زنی با دوچرخه سفر به کشورهای دیگر واستان های کشور را انجام داده است ، ادامه داد :تمام سفرهای داخل و خارج از کشور را به تنهایی انجام داده ام .


وی ایران را کشوری امن برشمرد و افزود: در سایه این امنیت توانسته ام ازجاذبه های دیدنی بسیاری از استان های کشور بازدید بکنم و مناطق مختلف کشورمان جاذبه های طبیعی و جاذبه های فرهنگی و آیینی را توامان برخورداراست .


او می گوید که زن بودنش مانع از هشت بار پای پیاده رفتن مسیر استان البرز تا مازندران نشده و مازندران مهد تمامی زیبایی های طبیعی و آیین کهن است .


این کارمند بازنشسته تورهای گردشگری جاده ابریشم گفت که مناظر شمال ایران تداعی کننده زییابی های آسیا است .


وی به هموطنان پیشنهاد کرد که حتما سفر به مازندران را در سرلوحه سفرهای خود قرار دهند تا از این جاذبه ها بهره مند شوند . 


لقمانیان که از شمال کشور به عنوان تنها نقطه سرسبز ایران نام می برد ، اظهارداشت : باید برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست این داشته ها تلاش بکنیم و با ریختن زباله آنرا آسیب نزنیم.


رویا لقمانیان که از 15 سال قبل سفر با پای پیاده و دوچرخه به کشورهای جهان و استان های ایران را با اهداف صلح طلبانه وجلب کمک به آوارگان و کودکان خیابانی ، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی آغاز کرده است تاکنون دو کتاب با عنوان 'گام به گام از البرز تا زاگرس ' و 'گام به گام از دریای مازندران تا خلیج فارس ' را نوشته است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار