عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران
پعضو هیأت علمی دانشگاه مازندران گفت: لازم است شورای آموزش عالی برای بررسی کیفیت مراکز علمی در سطح شهرهایی همانند آمل ایجاد شود.
کد خبر: ۲۲۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 09 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، عباس‌علی رستمی در جمع اساتید دانشگاه شمال این شهرستان اظهار کرد: وجود موسسات عالی مختلف در سطح شهرها در کیفیت آموزش علمی تاثیر زیادی دارد.

وی افزود: امروزه شاهد بی‌انگیزگی در بین دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی هستیم و این امر نگران‌کننده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که دانشگاه مبدا همه تحولات است، تصریح کرد: امروزه باید همه مسؤولان و دانشگاهیان تلاش کنند تا آموزش عالی از وضعیت کنونی نجات پیدا کند.

این مسؤول با اشاره به تعدد موسسات و مراکز آموزش عالی در سطح شهرها، بیان کرد: وجود 47 موسسه دانشگاهی غیر انتفاعی در یک منطقه بر روی کیفیت‌ها اثرگذار است.

رستمی با اعلام اینکه در آموزش عالی باید به فکر افزایش کیفیت بوده و به این مهم توجه کنیم، ادامه داد: باید با ایجاد شورای آموزش عالی در شهرها به کیفیت آموزشی رسیدگی شود.

وی با اعلام اینکه تحصیل‌کردگان دانشگاه‌ها وارد جامعه می‌شوند، افزود: اگر نقصان و ایرادی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد تمام جامعه را در بر می‌گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه باید شهر علمی همانند آمل از لحاظ آموزش عالی به قدرت بالایی دست پیدا کند تا دیگر شاهد عزیمت دانشجویان این شهرستان برای تحصیل به دیگر استان‌ها نباشیم، خاطرنشان کرد: همه مسئولان در مقابل نسل جوان و نوجوانان مسئول بوده و دارای وظیفه هستند.

این مسؤول با اعلام اینکه اگر پایه دانشگاه‌ها به خوبی ایجاد شود در راستای شکوفایی علمی و فناوری دستاوردهای بزرگی حاصل می‌شود، ادامه داد: امروزه با توجه به اینکه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مدرک دانشگاهی دریافت می‌کنند ولی از لحاظ بار علمی، دانش زیادی در اختیار ندارند.

رستمی با تاکید بر اینکه کسب مدرک در بین افراد توقع ایجاد کرده است و دیگر افراد دارای مدرک حتی کار ساده خود را انجام نمی‌دهند، یادآور شد: در کشورهای خارجی همه برای کسب مدرک و درس خواندن به دانشگاه نمی‌روند هر چند در مراکز صنعتی این کشورها افرادی به کار گرفته می‌شوند که دارای مدرک لیسانس هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران با اشاره به آمار بالای افرادی که در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند، بیان کرد: حدود 100 هزار مدرک عالی دکتری در کشورمان بیکار هستند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها کمیت بالا و کیفیت پائین است، گفت: با وجود بیش از پنج میلیون دانشجو، در سال 800 هزار نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار