کد خبر: ۲۴۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳ 13 June 2016
رئیس اتحادیه دامداران مازندران با اشاره به اینکه دولت برای ارزان تر شدن شیر به دامداران یارانه بدهد، گفت:آمار درستی از تعداد دام های استان در دست نیست از این رو سیاست ها و تصمیمات نیز نادرست اتخاذ می شود.

مجتبی عالی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران گفت: اغلب دامپروری در استان مازندران واحدهای کوچک بوده و دامپروران به خاطر اینکه باید کیلومترها شیر اندک خود را برای فروش به محل خرید ببرند این شغل برایشان صرفه اقتصادی ندارد.

وی افزود: اغلب دامپروران خرد در استان شیر دوشیده شب را نگه می دارند و با شیر صبح یک جا به شرکت های جمع آوری شیر تحویل می دهند که ممکن است بار میکروبی بالایی داشته باشد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران مازندران تصریح کرد: یکی از مشکلات حوزه دامپروری استان عدم فعالیت جوانان و فارغ‌التحصیلان در رشته دام در این بخش است و اشتغال به کار افراد سالمند و بدون دانش روز سبب شده نوعی دامپروری غیر علمی در استان رواج یابد و این خود یکی از چالش های استان در حوزه دامپروری است.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های دولت برای رشد و رونق دامپروری مناسب وضعیت دامپروران نیست، افزود: متاسفانه دامپروری بزرگ در استان به تعداد انگشتان دو دست نیست و نقدینگی دامداران در وضعیت بدی قرار دارد.

عالی با بیان اینکه اخیرا برخی از واسطه ها شایعاتی را درباره کارخانه داران شیر بیان کردند، اظهار کرد: طریقه درست مصرف شیر آن است که شیر باید پاستوریزه شود تا مواد مغذی اش را حفظ کند و شیری که در خانه جوشیده می شود به علت از دست دادن مواد مغذی در دراز مدت اثرات نامطلوبی را در وضعیت سلامت جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: اگر شیر ارزان شود و دولت یارانه را  به دامدار دهد و شیر به مبلغ 700 تومان از دامدار مصرف کننده برسد وضعیت شیر در استان بهبود پیدا می کند و سلامتی مردم نیز به نوعی تضمین خواهد شد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران مازندران گفت: متاسفانه آمار دقیقی از سرشماری و تعداد دام در استان وجود ندارد و به خاطر این آمار نادرست سیاست‌ها و تصمیمات در این حوزه موثر و کارآمد نیست.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار