کد خبر: ۳۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 05 May 2015
دبیر جشنواره ملی بهارنارنج بابل گفت: سه هزار اصله درخت نارنج بین شهروندان بابلی به‌صورت رایگان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس ، مرمر فیروزپور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مشخصه اصلی جشنواره ملی بهارنارنج ارائه برنامه‌های متفاوت از جمله برگزاری نمایشگاه، کلاس آموزشی درباره حفظ و حراست از درخت نارنج و تکثیر گل‌های آپارتمانی، مسابقات شعر، عکس و موسیقی و ارائه آثار مؤثر در زیبایی و رفع چهره زشت شهری، مسابقات بادبادک‌ها با رویکرد فرهنگی و اقتصادی است که به مدت سه شبانه‌روز برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال محور فعالیت ما در مسابقه آشپزی که در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود حمایت از شعار جهانی بهداشت بوده که به ایمنی غذا از مزرعه تا سفره نامیده شده است.

فیروزپور با اشاره به اینکه چهره‌های شاخص و نام‎آوران برجسته بابل، کسانی که در اخذ تصمیمات مختلف در حوزه فرهنگ، هنر، مهندسی و پزشکی در توسعه شهری موثر بودند، در این جشنواره معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: در راستای این برنامه از یک مادر و همسر شهید تجلیل می‌شود.

دبیر جشنواره ملی بهارنارنج بابل بیان کرد: همچنین از کارآفرین نمونه بابلی که گذشته از خدمات ارزنده در حوزه اشتغال‌زایی در جذب سرمایه‎گذار خارجی نیز موفق بوده تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای جشنواره بهارنارنج بعد فرهنگی اجتماعی حاکم است، یادآور شد: انتظار داریم مردم شهر دارالمومنین در رعایت مسائل و شئونات اسلامی که مهم‌ترین محور برگزاری این جشنواره است، کوشا باشند و ما را در جذب توریست، توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر کمک کنند.

دبیر جشنواره ملی بهارنارنج بابل، اجرای طرح ترمیم درخت با حضور مسئولان، NGOها و شهروندان در کمربندی غربی با کاشت 500 اصله درخت نارنج از مسیر خیابان بسیج تا پل پیروزی را از محوری‌ترین برنامه این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: امیدوارم این نهضت درخت‌کاری در همه نقاط شهر اجرا شود تا گامی موثر در نگهداری درخت باشد و فرهنگ صیانت از درخت از سوی شهروندان آپارتمان‌نشین، مغازه‌داران و شهروندان در جامعه نهادینه شود.

وی همچنین از توزیع سه هزار اصله درخت نارنج به‌صورت رایگان بین شهروندان در حاشیه این جشنواره خبر داد و گفت: بابل رتبه دوم درخت‌کاری مازندران را به خود اختصاص داده است.

فیروزپور با اشاره به اینکه باید به درخت نارنج با نگاه صنعتی توجه شود، ادامه داد: تمام فرآورده‌های این درخت به شکل سنتی توسط زنان به‎دست می‌آید، در حالی که این فرصت خوبی برای صنعتی کردن این محصول در مازندران است.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ صیانت از درخت نارنج از مقطع ابتدایی آموزش داده شود، اضافه کرد: شهرداری به تنهایی قادر به انجام این مهم نیست، شهروندان موظفند در صورت مشاهده هرگونه آسیب یا قطع این درختان از سوی شهروندان بی‌مسئولیت به ما اطلاع داده و یا به‌طور کتبی شکایت کنند که در این راستا با هماهنگی به‌عمل آمده با دادگستری، قاضی ویژه‌ای در این‌باره پیگیر شکایات شهرداری در این حوزه می‌شود.

دبیر جشنواره ملی بهارنارنج بابل با اعلام این خبر که این جشنواره از 16 تا 18 اردیبهشت ماه جاری، از ساعت 10 صبح تا 11 شب برگزار می‌شود، گفت: در حاشیه این جشنواره 40 غرفه به ارائه فرآورده‌های بهارنارنج و NGOها نیز به ارائه خدمات فرهنگی می‌پردازند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار