کد خبر: ۳۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 09 May 2015
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در محلات آلوده پاکسازی شده شرق استان، گفت: سال گذشته ۲۹ منطقه آلوده مازندران پاکسازی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، علی‌رضا مرادی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق مازندران، در گلوگاه اظهار داشت: اعتیاد جنگ نرم دشمن بوده و اگر موضوع پیشگیری را جدی نگیریم در جامعه رشد پیدا می‌کند.

وی افزود: این مشکل تنها مربوط به یک قشر خاص نیست، بلکه دامن‌گیر همه اقشار شده و جلسات مبارزه با مواد مخدر باید هر ماه برگزار شود.

مرادی یادآور شد: بیمار نیاز به درمان دارد و بیشتر از روی نا آگاهی گرفتار افیون اعتیاد شده است.

وی بیان کرد: در دو سال گذشته از ساخت کمپ ترک اعتیاد در شهرستان گلوگاه صحبت شده بود، اما اکنون پس از دو سال هنوز افتتاح نشده و این امر از وظایف سازمان بهزیستی است.

مرادی افزود: باید سمن‌های مردمی را تقویت و گسترش داد و نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با همکاری یکدیگر  نقاط آلوده و افراد را شناسایی و برای پاکسازی اقدام کنند.

وی گفت: 47 نفر آلوده به مواد مخدر از گلوگاه در اردوگاه قاجار خیل ساری تحت درمان هستند و تعداد فروشندگان مواد مخدر و خرده فروش‌ها باید گزارش شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران بیان کرد: تاکنون مشخص نشده است چند باند و خرده فروش مواد مخدر در استان جمع آوری شده و شناسایی فروشندگان داروهای اعتیاد آور نظیر متادون باید توسط شبکه بهداشت و اصناف صورت گیرد.

وی افزود: تعداد دکل‌بندان گلوگاه و دکل بندان آلوده به مواد مخدر باید مشخص شوند.

مرادی گفت: در کنار کمپ‌ها باید برای معتادان، پس از بهبود یافتگی اشتغال ایجاد کرد و همایش بهبود یافتگان با مدیریت فرهنگی پیشگیری برگزار شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار