کد خبر: ۱۱۷۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۴ 29 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، شمارش آرا در مازندران آغاز شد و پلمب صندوق‌های رای باز شد

بر اساس این گزارش ، حدود ۴۲ درصد مازندرانی ها در این انتخابات شرکت کردند.

عوامل اجرایی انتخابات در شعب اخذ رأی مازندران با پایان زمان رأی‌گیری در ساعت ۲۴ جمعه، شمارش آراءِ به صندوق انداخته شده توسط مازندرانی‌ها را آغاز کردند و چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان مانند سراسر کشور پس از ۱۶ ساعت رای‌گیری وارد مرحله نهایی شد.

به گفته یوسف نوری استاندار مازندران، در صورتی که حضور مردم در برخی شعب اخذ رأی ادامه داشته باشد، پس از هدایت افراد به داخل شعبه، ورودی محل اخذ رای بسته می‌شود و تا زمان اخذ آخرین رأی از افراد فعالیت شعبه ادامه دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین از عوامل ستاد انتخابات نامزدهای ریاست جمهوری در استان و هواداران آن‌ها خواست که تا پایان فرآیند شمارش آرا و اعلام نتیجه قطعی توسط وزارت کشور از مطرح کردن و انتشار خبرهایی مبنی بر پیروز شدن در انتخابات بپرهیزند و خبرها را فقط از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

وی اظهار کرد: شمارش آرا با حضور نماینده نامزدها و بدون دخالت آن‌ها انجام می‌شود. ابتدا در شعب آمار صندوق در دستگاه احراز وارد و پس از ثبت در صورتجلسه، داده‌های دستگاه به صورت برخط به فرمانداری‌ها ارائه می‌شود. در ادامه فرمانداری آمار همه شعبه‌ها را تجمیع می‌کند. سپس آمار به وزارت کشور ارسال می‌شود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار