کد خبر: ۱۱۷۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳ 29 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، خطیب جمعه ساری با بیان اینکه در انتخابات مشارکت حداکثری قوی برای اینکه ایران از عزت و صلابت بالا برخوردار باشد مهم است، گفت: انتظار داریم که مسئولان امر، شخص استاندار و همه دستگاه‌ها به کمک سیل‌زدگان و پاکسازی و ریزش‌های صورت گرفته بروند و جبران خسارات مالی و مادی تا جایی که امکان داره انجام بگیرد.

بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته از مصلای بزرگ امام خمینی (ره) مرکز استان، به فرموده علی (ع) تقوا، حق‌الله است و ما را به تقوا سفارش کردند، اظهار کرد: تقوا در دنیا سپر و حرز و در آخرت بهشت است، چه چیزی بهتر از این، اگر به اینکه دنیا فانی و گذراست توجه کنیم هیچ‌وقت گرفتار فریب دنیا نخواهیم شد، در فکر بهشت یا دارالقرار یا همیشگی باشیم، تمام غم و اندوه در بهشت از ما برطرف می‌شود، هیچ عاقلی باقی را به‌خاطر فانی از دست نمی‌دهد‌.

وی افزود: در هفته پیش رو ۲۴ و ۲۵ ذی‌الحجه مناسبت‌های خوب و نورانی داریم که جریان مباهله اتفاق افتاده و نزول سوره "هل اتی" در شان حضرت فاطمه الزهرا (س) است و به همین مناسبت هم این روز روز خانواده و تکریم بازنشستگان است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به وقوع سیل در نقاط مختلف مازندران و ایجاد خسارات و تلفات، خاطرنشان کرد: انتظار داریم که مسئولان امر، شخص استاندار و همه دستگاه‌ها به کمک سیل‌زدگان و پاکسازی و ریزش‌های صورت گرفته بروند و جبران خسارات مالی و مادی تا جایی که امکان داره انجام بگیرد و ممکن است برخی بیمه نباشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه درصد رطوبت گندم کشاورزان با این بارندگی‌ها بیشتر است، گفت: غله رطوبت گندم با رطوبت بالاتر از ۱۴ درصد را سخت قبول می‌کند اما انتظار داریم این گندم‌ها را تحویل بگیرد و در این برهه از زمان برای کشاورزان تسهیل‌گری صورت بگیرد.

خطیب جمعه ساری تصریح کرد: از نظر اهدای خون نیاز به اهدا داریم، اهدای خون جای حجامت را نمی‌گیرد اما هر دو خوب هستند، در اهدای خون، خون سالم به فرد گیرنده منتقل می‌شود اما در حجامت خون کثیف از فرد خارج می‌شود، ان‌شالله مردم از اهدای خون استقبال کنند.

این مسئول تاکید کرد: انتخابات امروز برقرار است، مشارکت حداکثری برای ما و کشور و ایران قوی بسیار مهم است برای اینکه ایران از عزت و صلابت بالا برخوردار باشد مهم است، هم اصل انتخابات و هم حسن انتخاب مهم است به فرموده رهبری به کسی رای بدهید که هم به اصل انقلاب و هم شعارهای انتخاباتی پایبند باشند.

وی خاطرنشان کرد: روز ۱۲ تیر ماه یادآور حادثه‌ سال ۱۳۶۷ است که هواپیمای مسافربری بر فراز خلیج فارس با ۳۰۰ مسافر توسط ناوگان آمریکا بمباران شد، از قضا این روز را روز حقوق بشر نام نهادند و باید گفت حقوق بشر آمریکایی این است! آن روز ما تجهیزات امروز را نداشتیم وگرنه قطعا جواب آمریکا را می‌دادیم و آن ناوگانی که چنین جنایتی را انجام داده چنین بی‌مجازات نمی‌بود اما امروز ما هم تجهیزات پیشرفته قوی داریم و هم دل و جرات لازم برای انتقام گرفتن و دفاع کردن از مملکت و حقوق مسلم ملتمان و کوتاه کردن دست متجاوزان از این مملکت را داریم. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار