در جلسه شورای برنامه ریزی استان مطرح شد:
جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران در استانداری،عصر دیروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد . محمدباقر نوبخت در این جلسه اظهار کرد: فصل مشترک تمامی دوستانی که در این جلسه سخن گفتند توسعه و پیشرفت مازندران است و گلایه‌مندی از رشد نیافتن استان، متناسب با ظرفیتی که دارد است.
کد خبر: ۴۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 31 May 2015

به گزارش تابناک نوبخت با بیان اینکه سه فرصت برای توسعه مازندران وجود دارد، افزود: حق هیچ استانی را به این منطقه نمی‌دهیم و مازندران هم حق بزرگی دارد و در احقاق این حق کوتاهی نمی‌کنیم.من فرزند این منطقه هستم و شمال ایران استعداد فراوانی برای کمک به ایران دارد و همه مساعی نسبت به توسعه این منطقه و به ویژه مازندران در نظر بگیریم.



معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه بودجه سال 94 فرصت خوبی است تا نیازمندی‌های مازندران را رفع کنیم، تصریح کرد: در اعتبارات ملی عدد مازندران از 268 میلیارد تومان به 378 میلیارد تومان یعنی 40.7 درصد در سال 94 نسبت به سال گذشته افزایش یافت.


وی درباره اعتبارات ملی، استانی‌‌شده اظهار کرد: در سال گذشته 298 میلیارد تومان بود و امسال به 391 میلیارد تومان با 31 درصد رشد رسیده است.



نوبخت درباره اعتبارات توازن منطقه‌ای بیان کرد: از 172 میلیارد تومان سال قبل به 286 میلیارد تومان با 66.5 درصد رشد افزایش پیدا کرده و اعتبارات جاری مازندران از 256 میلیارد تومان به 311 میلیارد تومان افزایش یافته است.



معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه این امکان فراهم است که روی طرح‌هایی که اولویت بیشتری دارد و به‌ویژه طرح‌هایی که قابلیت دارد، امسال به اتمام برسد، بیشترین تخصیص را انجام می‌دهیم، ادامه داد: وضعیت منابع ما در سال 94 با توجه به پیش‌بینی بودجه نفت، خیلی وضعیت مناسبی نیست اما می‌توان اولویت‌بندی کرد.



سخنگوی دولت با اشاره به این رشد مازندران از سطح استانی به ملی، مناسب است، خاطرنشان کرد: مازندران فرصت دیگری دارد و تقاضا دارم از این فرصت در سفر رئیس‌ جمهور، بهره ببرید.



نوبخت با بیان اینکه رئیس‌ جمهور در آینده به مازندران سفر میکند، افزود: این فرصتی است که مبلغ قابل توجهی برای پروژه‌های استان تقاضا کنید.



وی با اشاره به اینکه طرح‌هایی که در سفر رئیس‌ جمهور مورد توجه قرار می‌گیرد، باید تا پایان سال 96 به اتمام برسد، تصریح کرد: کار من در سفر رئیس‌جمهور به مازندران بسیار سخت است و می‌دانم مازندران در پوشش سبز و زیبایی که مورد تحسین است، چه مشکلاتی دارد.



وی با بیان اینکه استان‌های شمالی مشکلات مزمن و نهادینه شدن دارند، خاطرنشان کرد: اگر در این زمان نتوانیم این مشکلات را رفع کنیم، نوبخت باید همواره خود را ملامت کند.



معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مازندران مستحق این وضعیت نیست، ادامه داد: مازندران می‌تواند لوکوموتیو باشد نه واگن، مازندران باید ایران را به حرکت بیندازد.



این مسئول با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به مازندران، به دنبال پروژه‌های قطره‌چکانی نباشید، خاطرنشان کرد: به دنبال چند طرح بزرگ و موثر باشید که ماندگار است و ما موظف هستیم برای تامین اعتبارات آن طرح‌ها، پیش‌نویس را تهیه کنیم.



نوبخت با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه را باید تا مهرماه امسال به تصویب برسانیم و این قطار در حال حرکت است و تا پنج سال دیگر هم نمی‌ایستد، اظهار کرد: اگر در این قطار جایگاه مناسبی برای مازندران یافتید اقدامی انجام داده‌اید و در غیر این صورت باید تا پنج سال آینده صبر کنید و معلوم نیست چه کسانی قرار است برنامه هفتم توسعه را بنویسند.



وی با بیان اینکه طرح‌های عمرانی گذشته نباید استان را فلج کند، گفت: این طرح‌ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند؛ طرح‌هایی که دولت می‌تواند انجام دهد، یا دولت به صورت مشارکتی در این پروژه‌ها وارد شود، طرح‌هایی که می‌توانیم به بخش خصوصی دهیم و طرح‌هایی که کلنگ خورد و هیچ توجیهی نداشت و بار بهجامانده در دست ما است باید شجاعت داشته باشیم و اعتبار را برای سه گروه نخست هزینه کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار