رئیس فراکسیون تعاون مجلس مطرح کرد 30 درصد از بودجه سالانه کشور برای جلوگیری از ورزشکستگی شرکتهای دولتی هزینه می شود.
کد خبر: ۶۲۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 01 July 2018

مهر، سید کاظم دلخوش در همایش مدیران عامل تعاونیهای تاکسیرانی سراسر کشور گفت : با توجه به تمایل تمام کشورها به حضور در عرصه فعالیتهای جهانی کشور ما نیز چاره ای جز خصوصی سازی و سپردن بخشی از تصدی گریها به بخش تعاونی نداریم چرا که اقتصاد دولتی دیگر پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

رئیس فراکسیون تعاون مجلس بودجه کشور را 280 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: در گذشته بودجه کشور با 150 میلیارد دلار بسته می شد ولی هم اکنون رقم جدید نیز پاسخگوی نیازها نیست.

وی واردات کالاها را به کشور نسبت به گذشته، 10 برابر دانست و تصریح کرد: این در حالی است که تاکنون 30 درصد از بودجه سالانه کشور صرف شرکتهای ورشکستگی شرکتهای دولتی برای پایداری و ادامه بقای آنها شده است.

دلخوش همچنین تعداد کارمندان را در کشور سه میلیون نفر ذکر کرد و بیان داشت: 50 درصد از این تعداد نیز مازاد به نیاز است به نحوی که این افراد برای شرکتهای دولتی ایجاد بحران کرده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به هدف هدف گذاری دو برنامه برای تحقق سهم 25 درصد تعاون در اقتصاد ملی اشاره و خاطرنشان کرد: سه سال در مجلس تلاش کردیم تا تعاون در جایگاه قانونگذاری به تصویب رسید.

وی از آمادگی فراکسیون تعاون مجلس و اتاق تعاون برای کمک به دولت برای تحقق سهم پیش بینی شده بخش تعاون در اقتصاد ملی به میزان 25 درصد تا سال 93 خبر داد و گفت: امروز باید به سمتی رفت که تعاونیها احیا شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار