کد خبر: ۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۰ 26 January 2015
دکتر نیاز آذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: اساتید باید اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان را در دانشگاه فعال کنند و در یک پروسه علمی مقالات دانشگاهی و پایان نامه‌ها را به محصول تبدیل کنند.

به گزارش تابناک- مازندران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، دکترکیومرث نیازآذری در اجلاسیه سراسری مسئولین و اعضای شورای کانون بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان مازندران که در دیروز 4 بهمن در دانشگاه آزاد واحد ساری برگزار شد، گفت:  صفت ویژه و شاخص استادان دانشگاه بسیجی بودن است.

وی اقتدارجمهوری اسلامی را در داشتن ایمان و افکار منسجم  و متعالی دانست و اظهار کرد: با وجود آنکه دشمنان در زمان جنگ تحمیلی انواع سلاح‌ها را بکار گرفتند تا ملت ایران را به زانو درآورند ولی در نهایت جمهوری اسلامی ایران به سبب داشتن افکار و اندیشه متعالی و ایمان قوی در جنگ پیروز شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری با اشاره به ماموریت مهم اساتید بسیجی افزود: باید رفتار، کردار، منش و روش اساتید ما در دانشگاه به گونه‌ای باشد که تفکر دانشجویان را به سمت سوی صحیح تغییر دهیم.

وی تغییر و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان را وظیفه اصلی اساتید بسیجی دانست و افزود: همواره دشمنان، تهاجم نسبت به کشورها را یک راهکار برای نفوذ می دانند و هیچگاه این تهاجمات قطع نخواهد شد.

نیازآذری با اشاره به حضور تعداد قابل توجه هیات علمی در دانشگاههای آزاد و سراسری در استان گفت: اغلب اعضای هیات علمی دانشگاه باید بسیجی باشند و باید اساتیدی در دانشگاه حضور پیدا کنند که دلسوز این نظام و انقلاب باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری ماموریت مهم دیگر اساتید بسیجی را توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی دانست و با اشاره به نزول قیمت نفت در دنیا گفت: اساتید باید اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان را در دانشگاه فعال کنند و با یک برنامه زمانبندی شده مقالات علمی ، دانشگاهی و پایان نامه‌ها را به محصول تبدیل نمایند.

 نیازآذری با اشاره به ضرورت توجه دانشگاه ها به پاسخگویی نیازهای جامعه، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا علم به عمل و ایده به پدیده تبدیل شود تا پیشرفتها و دستاوردها قابل دسترس و لمس باشد.

در ادامه این اجلاس رییس سابق سازمان انرژی اتمی ایران تائید رساله دکتری توسط غربی‌ها را نوعی بیراهه رفتن دانشگاه‌ها دانست و اظهار کرد: این به معنای برگشت به عقب و عدم توجه و انحراف از ظرفیت‌های داخلی کشور است.

فریدون عباسی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) دانشگاه را مبدا تحولات دانست، گفت: دانشگاه کانون تربیت مدیران آتی کشور است.

وی با اشاره به اینکه ما در کمیت تربیت نیروی انسانی موفق بودیم،افزود: با همه مخالفت هایی که با دانشگاه آزاد اسلامی شد ولی این دانشگاه توانست در همه شهرهای مختلف امکان تحصیل را برای همه فراهم کند.

رییس سابق سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اهمیت تربیت نیروهای انسانی در کشور تصریح کرد: ما در دبیرستان‌ها شاهد آسیب‌های اجتماعی هستیم  و در دانشگاه نیز این اسیب ها با شکل دیگر خودنمایی می کند.

وی افزود: این سنت دانشگاهی که استاد باید در دانشگاه باشد و محدوده‌ای را درس بدهد و به امور پژوهشی صرف مشغول شود سنتی است که باید اصلاح شود.

عباسي با اشاره به اینکه رهبر انقلاب هر ساله پیام های را در نوروز صادر کردند، اظهار داشت: این پیام ها برای توسعه در کشور مطرح می شود و بايد این پیام ها در سطح کشور توسط اساتید دانشگاه پیگیری شود.

رییس سابق سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه امروز ما در وضعیتی قرار گرفتیم که دانشگاهیان ما یک عقب گرد دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه از سال 73 از خروج دانشجویان به خارج جلوگیری کردیم دوباره تایید دکترای خودمان را به داشتن مقالات آی.اس.آی منوط کردیم که این به صلاح جامعه علمی نیست.

وی با بیان اینکه باید ایده ها تبدیل به پدیده شود و قابل دسترس و لمس باشد،عنوان کرد: دانشگاه باید تولید کالایی داشت باشد که به نام محصول دانشگاه،جایگزین کالاهایی شود که دشمنان به کشورمان وارد می کنند.

این مسئول تائید رسالت دکتری توسط غربی‌ها را نوعی بیراهه رفتن دانشگاه‌ها دانست و اظهارکرد: این به معنای برگشت به عقب و عدم توجه و انحراف از ظرفیت‌های داخلی کشور است.

رییس سابق سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه با ارائه مقاله مخالف نیستم،افزود: نباید مقاله دادن اصل هدف شود چرا که صنعت هسته ای کشورمان را آنهایی که مقاله دادند متحول نکردند بلکه توجه به نیروهای انقلابی و جوان و با انگیزه که تحصیلات دانشگاهی داشتند در صنعت هسته ای شکوفایی ایجاد کردند.

رییس سابق سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: توانمندی کشور در حوزه دانشگاهی، همان چیزی است که دشمنان با آن مخالف هستند و ما باید به دنبال بارور کردن ظرفیت‌های داخلی باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه باید دانشجویان را شجاع و مومن تربیت کنند، اظهار کرد: باید نظام مقاله محور در دانشگاه تغییر کند و کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها راه اندازی  و از فضاهای دانشگاه 24 ساعته بهره گیری شود.

رییس سابق سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه  باید به الگوی سپاه پاسداران توجه کنیم، اظهار کرد: در چهارچوب نظام می‌توانیم در بخش سلامت کشور از اساتید  درست بهره بگیریم و کارشناس و استاد بیمار تحویل جامعه ندهیم.

 وی در پایان علت بسیاری از عقب ماندگی در صنعت کشور را بها ندادن به پروژه های محوری عنوان کرد.

گفتنی است: این اجلاسیه تا عصر با تشکیل کارگاههای تخصصی ادامه پیدا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار