عقیل زروک، دبیر بخش شعر نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران از فراخوان بخش شعر این جشنواره خبر داد
کد خبر: ۱۱۷۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵ 16 June 2024

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران، عقیل زروک، دبیر بخش شعر نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران گفت: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد روحیه نشاط، امید، وفاق و همدلی، موسسه فرهنگی هنری هدهد با همکاری و مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌های ادبی استان مازندران، جشنواره منطقه ای شعر طنز را با حضور شاعران در شهرستان محمودآباد برگزار می‌کند. 

 

فراخوان بخش شعر نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران  

وی افزود: قطعا زبان شعر آن هم در قالب طنز، مخاطب بیشتری خواهد داشت و تاثیر بسزایی در طراوت جامعه ایجادخواهد کرد، لیکن می تواند هدفمندتر بوده، هنرمندان و مردم را بیش از پیش به وفاق و همدلی نزدیک کند.

زروک تصریح کرد: شاعران علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره، می‌توانند آثار خود را در تمامی قالب‌ها، در دو بخش شعر فارسی و بومی مازندرانی، با موضوع‌های اجتماعی، اقتصادی، شهروندی، فضای مجازی، جمعیت، جوانی، فرزند آوری، معیشت، رفاه خانوادگی و همچنین نشاط اجتماعی و امید به آینده به دبیرخانه جشنواره شعر طنز ارسال کنند.

دبیر بخش شعر نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران با اشاره به شرایط عمومی ارسال آثار به جشنواره خاطرنشان کرد: هر شاعر میتواند حداکثر 2 اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند، تمامی آثار باید در قالب Word با فونت Bnazanin و اندازه قلم 14 همراه با Pdf به دبیرخانه جشنواره ارسال شود، شرکت کنندگان باید نام و نام خانوادگی، کد ملی، سال تولد، نام استان، شهر و تلفن تماس خود را در انتهای شعر بنویسند.

وی در ادامه اظهار کرد: آثاری که در جشنواره های دیگر جایزه دریافت کرده‌اند و یا در قالب کتاب، نشریات مختلف و فضای مجازی منتشر شده باشند، حق شرکت در جشنواره را ندارند و از داوری کنار گذاشته خواهند شد، برگزارکنندگان حق دارند با رعایت حقوق معنوی از آثار پذیرفته شده در چاپ کتاب یا نشریه استفاده کنند.

زروک با بیان اینکه ارسال اثر به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است. اذعان داشت: در این جشنواره شرط سنی لحاظ نشده است، اما در صورت صلاحدید و تشخیص داوران، احتمال اضافه شدن برگزیدگان، آن هم در سنین پایین تر وجود دارد و شاعران بومی باید فایل صوتی دو اثر ارسالی را به همراه نسخه های Word و Pdf ارسال کنند.

دبیر بخش شعر نخستین جشنواره طنز «چلچلی» مازندران با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان روز 31 مرداد 1403 است. ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به شماره‌های فضای مجازی 09367063041 و 09330407770 به آدرس کانال ایتا TANZVAREH@ و یا به آدرس دبیرخانه مرکزی جشنواره واقع بلوار امام خمینی، آفتاب 36 ، بعد از میدان حر، مجتمع آموزشی زندگی ارسال کنند.

زروک در پایان افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن همراه 09116323239 تماس
حاصل کنند. .

گفتنی است که 23 شهریور 1403 زمان برگزاری جشنواره است و بیست هشتم شهریور ماه شاهد برپایی آیین اختتامیه جشنواره خواهیم بود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار