کد خبر: ۱۱۷۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶ 15 June 2024

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس کل دادگستری مازندران و مسئولان قضایی دادگستری استان در راستای حفظ حقوق بیت المال از مرکز تصفیه خانه شیرابه سایت زباله شهرداری قائم شهر بازدید کردند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران، دکتر عباس پوریانی در این بازدید که با افتتاح پروژه سپتاژ نیز همراه بود، بر سرعت بخشی به اجرای این طرح به عنوان مطالبه عمومی تاکید کرد و گفت: سال‌هاست سفره‌های آب زیرزمینی و زمین‌های کشاورزی منطقه با دپوی زباله آلوده می‌شود که باید با جدیت مسئولان امر، برای این مساله مهم بررسی و چاره اندیشی شود.
رئیس کل دادگستری مازندران، دفع غیر مناسب زباله را تهدیدی بسیار جدی برای محیط‌ زیست منطقه برشمرد و افزود: دستگاه قضایی استان پیگیر تسریع در حل مشکل و اجرای طرح مذکور است.
پوریانی تصریح کرد: چنانچه فرآیند جمع آوری، تخلیه و دپوی زباله مطابق با استاندارد‌های لازم و در مدت زمان تعیین شده انجام نشود، علاوه بر وقوع فاجعه زیست محیطی، تهدید جدی علیه بهداشت عمومی را در پی خواهد داشت.
رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: با توجه به اظهارات شهرداری و گزارش دادستانی قائم شهر این طرح که مدت زمان زیادی متوقف بوده ظرف دو هفته آینده آغاز خواهد شد و طبق زمان بندی مقرر تا ۶ ماه آینده به بهره برداری می رسد.
شایان ذکر است در این مراسم با حضور رئیس کل دادگستری استان، استاندار مازندران و جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی پروژه سپتاژ (تصفیه فاضلاب خانگی) کلنگ زنی شد.
همچنین در ادامه مشکل صدور مجوز گلخانه ها در استان توسط رئیس کل دادگستری مازندران مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
دکتر پوریانی در راستای حمایت از تولید و اشتغال از واحدهای تولیدات گلخانه ای در روستای خرماکلا بازدید و دستورات لازم را برای حل مشکل این واحد تولیدی صادر کرد.
رئیس کل دادگستری مازندران در این بازدید با اشاره به این مطلب که طبق قانون، احداث گلخانه ها و امور مرتبط با کشاورزی، تغییر کاربری محسوب نمی شود، تاکید کرد: بر اساس بخشنامه صادره وزارت جهاد کشاورزی، این موارد در حال حاضر جهت صدور مجوز تغییر کاربری به کمیسیون تبصره 1 ماده 1 قانون حفظ کاربری ارجاع می شود که این روند با توجه به بوروکراسی اداری، موجب طولانی شدن زمان صدور مجوز و ایجاد مشکلات متعدد خواهد شد.
پوریانی افزود: در این راستا، موضوع با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر امور اراضی استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران مورد بررسی و پیگیری قرارگرفت و در ادامه طی تماس تلفنی با وزیر محترم جهاد کشاورزی مقرر شد، مراتب با نظر موافق وزارت جهاد کشاورزی بررسی و مشکل موجود تعیین تکلیف و مرتفع شود. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار