آشوراده دوباره خبر ساز شد؛
مسافران نوروزی در صورت تمایل حق دارند از این جزیره بازدید کنند و كسی هم حق جلوگیری ندارد.من بارها تاکید کردم که آشوراده، کلید توسعه استان گلستان است، اگر به این توصیه توجه جدی می شد، وضع استان گلستان به مراتب بهتر بود.
کد خبر: ۱۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳ 19 March 2015
تابناک مازندران:در حالیکه سوی اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران در مطلبی که در خروجی سایت خود قرار داده مدعی شده بود  منطقه آشوراده به جهت واقع بودن در محدوده پناهگاه حیات وحش میانکاله تحت مدیریت یکپارچه این اداره کل قرار داشته که انجام هرگونه فعالیت تفریحی، تردد،  اسکان و اقامت شبانه می بایست با کنترل و اعمال برنامه ریزی پیشگیرانه حفاظتی از گونه های گیاهی و جانوری و مدیریت پسماند همراه باشد. لذا اجرای هر برنامه ای در هر موقعیت زمانی در جزیره آشوراده بدلیل برخورداری از جاذبه های منحصر بفرد طبیعی مستلزم اخذ مجوز از این اداره کل می باشد.
امروز نماینده ولی فقیه در استان گلستان عنوان کرد:این جزیره ربطی به محیط زیست مازندران ندارد.
متن خبر ارسالی روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان بدین شرح می باشد:
نماینده ولی فقیه در گلستان از مخالفت اداره کل محیط زیست استان مازندران درخصوص بازدید مسافران نوروزی استان گلستان از جزیره آشوراده انتقاد کرد و گفت: این جزیره ربطی به محیط زیست مازندران ندارد.
  آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار معاون عمرانی استاندار گلستان اظهار داشت: مسافران نوروزی در صورت تمایل حق دارند از این جزیره بازدید کنند و كسی هم حق جلوگیری ندارد.
 
وی افزود: رفت و آمد به جزیره آشوراده منع قانونی ندارد و مسئولان استان گلستان هم نباید در برابر این سخنان، کوتاه بیایند.
 
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مسئولان گلستانی باید در برابر اینگونه مواضع مسئولان استان مازندران، محکم بایستند و کوتاه نیایند.
 
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: من بارها تاکید کردم که آشوراده، کلید توسعه استان گلستان است، اگر به این توصیه توجه جدی می شد، وضع استان گلستان به مراتب بهتر بود.
 
رضا مروتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان نیز در این دیدار از برخورد جدی استاندار گلستان پس از موضع گیری اداره کل محیط زیست استان مازندران خبر داد.
 
وی افزود: طبق تاکیدات استاندار گلستان، مقرر شد از مکاتبه مستقیم با فرمانداری های استان گلستان در خصوص جزیره آشوراده اجتناب شود.  
 
مروتی خاطرنشان کرد: بازدید مسافران نوروزی استان گلستان از جزیره آشوراده، سال های گذشته هم انجام می شد و امسال هم طبق گذشته، مسافران نوروزی استان از این جزیره بازدید می کنند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان اظهار داشت: آشوراده حق قانونی مردم استان گلستان است و مسئولان استان مازندران به ناحق در این زمینه تلاش می کنند.
 
مروتی ادامه داد: مسئولان استان مازندران به ناحق، به این مسئله دامن می زنند و آن را به رسانه ها می کشانند.
 
وی تاکید کرد: توسعه پایدار در محیط های زیست محیطی منع قانونی ندارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار