رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبرداد:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت:تولیدات ساختمانی مازندران، در نمایشگاه مصالح ساختمانی اوکتائو قزاقستان به نمایش گذاشته می شود.
کد خبر: ۱۶۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 12 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمد محمدپور عمران در جلسه بررسی تفاهم‌نامه همكاری روسیه و قزاقستان كه در استانداری مازندران برگزار شد، گفت: صنعت و معدن و تجارت می تواند 20 درصد هزینه حمل و نقل را برای صادرات به صورت یارانه پرداخت کند.

وی ادامه داد: مجوز صادرات لبنیات كشور به روسیه در 18 ژانویه قطعی خواهد شد كه یكی از شركت های صادر كننده از استان است و شركت های دیگر نیز می توانند در زیر شاخه این شركت مادر اقدام به صادرات محصولات لبنی به روسیه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران از خریداری كردن 30درصد صندلی‌های پرواز ساری به اوكتائو توسط این اداره كل خبر داد و گفت: صنعت و معدن و تجارت آماده است در صورت راه اندازی این خط هوایی و در جهت حمایت از این پرواز 30 درصد بلیت های آن را خریداری کند.

وی همچنین از آمادگی اندک استان برای تقاضاهای بزرگ خبر داد و تصریح كرد: توانایی برای صادرات در حجم بزرگ در استان كم است و در برخی اقلام استان توانایی نیاز و تقاضای طرف روس نیست، دریافت كدIRانجام شده است و با توجه به اینكه استانداردهای روسیه با استانداردهای كشورهای دیگر مانند عراق متفاوت است باید صادركنندگان نیز این استاندارد ها را رعایت كنند.

محمدپور حوزه كشتیرانی را پیشگام دانست و گفت: در بخش حمل و نقل دریایی پیشگام هستیم و در بخش زمینی نیز ورود كامیون های روسی به استان نیز اقدامی مفید است كه موجب كاهش هزینه های حمل و نقل خواهد شد و همچنین در بخش ریلی نیز راه اندازی خط ریلی اینچه برون استان را به كشور های تركمنستان، قزاقستان و روسیه مرتبط كرده است.

وی با تاكید بر اینكه باید از زیرساخت های ایجاد شده استفاده شود، ادامه داد: در اكتائو نمایشگاه مصالح ساختمانی آماده شده است و 20 كالای ساختمانی كه ما در استان نیز رتبه های بالایی را دارا هستیم در این نمایشگاه به نمایش درخواهد آمد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینكه در تجارت نسبت به سال گذشته پیشرو هستیم، ادامه داد: نمایشگاه مجازی شامل 40 محصول استان از محصولات غذایی و صنعتی با امكان دسترسی به آدرس و وب سایت این محصولات تهیه شده است كه كار بسیار مناسبی در جهت شناساندن محصولات صادراتی استان بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار