مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مازندران از پلمپ و تعطیلی 18 واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی در تهیه و توزیع مواد غذایی از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 28 March 2016

به گزارش تابناک مازندران،رستم مژده  گفت: در بازدید های مداوم تیم های نظارتی کمیته بهداشت ، درمان و محیط زیست ویژه نوروز از واحدهای صنفی از 27 اسفند 94 تا هفتم فروردین 95 , 18 واحدکه به تذکرات و اخطاریه های بهداشتی توجه نکردند تعطیل شدند. 


وی افزود : رعایت بهداشت محیط ، بهداشت فردی کارکنان و بهداشت مواد غذایی از جمله مواردی است که بازرسان بهداشتی در نظارت بر کار واحدهای صنفی به آنها توجه دارند .


مسوول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : این واحدهای صنفی متخلف تا یک هفته پلمپ و تعطیل خواهند بود و پس از رفع نواقص و تعهد سپردن برای رعایت نکات مورد نظر ، بازگشایی می شوند.


وی افزود : از اغاز تعطیلات نوروزی تاکنون پنج هزار و 571 مورد بازرسی و نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مازندران صورت گرفته است. 


مژده گفت : همچنین در این مدت به 729 نفر از متصدیان صنوف تهیه و توزیع مواد غذایی مازندران اخطاریه بهداشتی داده شد که در صورت تداوم رعایت نکردن نکات لازم ، پلمپ می شوند.


وی کشف و معدوم کردن چهار هزار و 441کیلوگرم مواد غذایی فاسد را نتیجه بازرسی از مراکز عرضه و توزیع استان در این مدت برشمرد و ادامه داد : نظارت بهداشتی بر فعالیت صنوف عرضه کننده مواد غذایی در مازندران همه ساله در ایام تعطیل بویژه تعطیلات نوروزی به خاطر حضور میلیونی گردشگران تشدید می شود. 


دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که در تعطیلات نوروزی امسال 23 اکیپ بازرسی شهرستانی و دو اکیپ بازرسی استانی با حضور یکصد کارشناس بهداشت محیط فعالیتشان را از اسفند ماه 94 آغاز کردند و تا 15 فروردین ادامه می دهند.


این گروهها روزانه 50 مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده مواد غذایی و دیگر صنوف مرتبط با عرضه خدمات به مسافران نوروزی انجام می دهند .


بر اساس اعلام ستاد خدمات سفر ، از ابتدای تعطیلات نوروزی جاری در 27 اسفند تا پایان روز هفتم فروردین حدود شش و نیم میلیون نفر شب اقامت نوروزی در مازندران ثبت شد .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار