رئیس سازمان جهاد كشاورزي مازندران
رئیس سازمان جهاد كشاورزی مازندران از حمایت از تولید محصولات صاداراتی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 17 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، دلاور حیدرپور اظهار کرد: به دنبال تولید محصول سالم هستیم و كود و سم برای كنترل آفات، كاهش خسارت و حفظ محیط زیست باید درست، بهینه و به‌موقع مصرف شود.

وی با بیان اینکه میزان كودی كه در كشور مصرف می‌شود از متوسط دنیا كمتر است، تصریح کرد: میزان مصرف كود در مازندران نیز از سرانه كشوری پائین‌تر است.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از توسعه باغ مركبات در مازندران جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: باغدارانی كه اقدام به تولید محصول صادراتی كنند حمایت می‌شوند و از آن دسته از افرادی که دشت‌ها را به باغ تبدیل می‌كنند حمایتی صورت نمی‌گیرد.

حیدرپور یادآور شد: باغداران با اصلاح روش‌های تغذیه، عملكرد در واحد سطح را افزایش دهند تا محصولات تولیدی صادرات محور باشند.

وی با بیان اینكه دولت با خرید تضمینی محصولات كشاورزی از تولید داخل حمایت كند، گفت: محصولات باغی نیز شامل خرید تضمینی از سوی دولت شده است اما قیمتی كه برای این امر در نظر گرفته شد سود اندکی دارد.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی مازندران همچنین اظهار كرد: كشاورزان برای دریافت غرامت در زمان وقوع حوادث، بیمه كشاورزی را جدی بگیرند.

حیدرپور با بیان اینكه نقدینگی مشكل جدی كشاورزان است و با نرخ بالای بهره بانكی دست و پنجه نرم می‌كنند، گفت: نرخ بهره بالای بانكی به تولید كمك نمی‌كند و در این راستا دولت به دنبال كاهش نرخ بهره بانكی است.

وی خاطرنشان كرد: از دو سال گذشته تاكنون مشكلی از لحاظ تامین كود شیمیایی وجود ندارد و كارگزاران با نرخ مصوب اقدام به توزیع كود شیمیایی می‌كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار